لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۷

باشندگان سنچارک: زورمندان مردم را آزار و اذیت می‌کنند


باشندگان ولسوالی سنچارک ولایت سرپل از حضور زورمندان محلی در مناطق شان شکایت دارند.

آنان می گویند که افراد یاد شده زمین‌های زراعتی آنان را غصب کرده و در میان کشت زار های‌شان سرک ساخته اند.

تعدادی از ساکنان ناحیه دوم منطقه توکذار ولسوالی سنچارک در صحبت با رادیو آزادی در مورد به مشکلات شان گفتند که افراد تفنگ دار و خود سر دست به آزار و اذیت مردم زده، زمین ها و خانه هایشان را به روز سلاح تخریب کرده اند.

صدیق یکی از باشندگان توکذار در رابطه گفت:

"در این جا نه حکومت وجود دارد و نه هم قانون، افراد محلی زورمند ده‌ها خانه و زمین‌های زراعتی ما را غصب کرده و در آن سرک ساخته اند. هیچ توجه به مشکلات صورت نگرفته است."

این افراد می‌گویند که زورمندان محلی به نام‌های مولوی نیک محمد و مولوی غلام سخی حدود صد جریب زمین شان را تخریب نموده و در آن به سوی زمین‌های خود سرک ساخته اند.

به گفته باشندگان ناحیه دوم منطقه توکذاری ولسوالی سنچارک، آنان مشکل یاد شده را با مسئولان دولتی نیز در میان گذاشته اند، اما تا اکنون به این مشکل آنان هیچ گونه رسیدگی صورت نگرفته است.

خالد یکی از ساکنان این ناحیه به رادیو آزادی گفت:

"ما عارض شدیم به ولسوالی از ولسوالی به ولایت و نهایت به اداره امور، امر رئیس جمهور را با خود داریم تا برای ما جبران خساره صورت بگیرد، اینجا که آمدیم در اینجا یک عده مردم زورمند و تفنگ سالار هستند، می‌گویند امر رئیس جمهور نمی چلد، به لحاظ خدا کجا برویم تا به داد ما برسند."

آنان می‌گویند: سرک‌های که در میان کشت زارها و زمین‌های زراعتی آنان ایجاد شده‌است، بدون ماستر پلان و نقشه شهری بوده که توسط تفنگداران محلی به زور بالایشان تحمیل شده‌است.

باز هم خالد در مورد گفت:

"صد جریب زمین را خو تخریب کرده بود، دیروز باز هم سرک جدید را شروع کردند. هیچ در نقشه وجود ندارد و ماستر پلان هم برایش نیست، اما زور دارند قانون شکنی می‌کنند."

این مشکل ساکنان ولسوالی سنچارک ولایت سرپل را با مقامات محلی آن شریک ساختیم، ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در رابطه به رادیو آزادی گفت:

"والی صاحب تصمیم گرفته تا یک هیئت به منطقه فرستاده شود و شناسایی شود که کی حق و کی نا حق است و بدون شک به مشکلات مردم رسیدگی خواهد شد."

این در حالیست که پیش از این نیز بار ها باشندگان ولایت سرپل از موجودیت افراد زورمند در مناطق شان شکایت داشته و حکومت را در قسمت رسیدگی به مشکلات شان به بی توجهی متهم کرده‌اند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG