لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۲

در جام ملت های اروپا چند فاینل زودرس دیگر در راه است


پس از رویارویی ایتالیا و اسپانیه ، دو مدعی قهرمانی در جام ملتهای اروپا، حالا در دور کوارتر فاینل آلمان و ایتالیا باهم روبرو شده اند.

آلمان قهرمان جهان است و ایتالیا، اسپانیه را که قهرمان دور پییشن جام ملتهای اروپاست از بازیها حذف کرد.

حالا باید یا آلمان و یا ایتالیا در دور کوارتر فاینل حذف شود و تنها یکی از این دو تیم به دور نیمه نهایی (سیمی فاینل) راه یابد.

تیم راه یافته به نیمه نهایی نیز باید با برندهء بازی ایسلند و فرانسه رویارویی کند.

فرانسهء میزبان که یکی دیگر از مدعیان قهرمانیست حتی اگر آیسلند را هم ببرد در دور نیمه نهایی با برندهء بازی آلمان و ایتالیا روبرو خواهد شد.

به این ترتیب از یک سوی جدول حد اقل دو تیم نیرومند فوتبال اروپا باید حذف شوند و تنها یکی از آنها - آنهم در صورت حذف شدن آیسلند - به فاینل راه خواهد یافت.

فاینلیست دوم از سوی دیگر جدول بالا خواهد آمد - از میان تیمهای پولند، پرتگال، ویلز و بلجیم.

علی عسکر لعلی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال افغانستان و کمک مربی این تیم باور دارد که جدول بازیها چنان شکل گرفته که از اهمیت بازی نهایی (فاینل) کاسته است.

لعلی به رادیو آزادی گفت "متاسفانه در یک سوی جدول تیمهای قوی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان قرار گرفته اند و در یک سوی دیگر جدول تیمهای نسبتآ ضعیفتر که این یک اندازه از اهمیت بازی فاینل میکاهد"

آقای لعلی با این پیش بینی که از یک سوی جدول تیم قوی و از سوی دیگر جدول تیم نستبآ ضعیف به فاینل راه خواهد یافت میگوید "بازیها جالب اند اما فکر میکنم بازی فاینل آنقدر جالب نخواهد بود".

به باور آقای لعلی بازی روز شنبه میان آلمان و ایتالیا در دور کوارتر فاینل شاید جالبتر از بازی فاینل یورو 2016 باشد.

XS
SM
MD
LG