لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۴

رحیمی: در حملۀ موتر بمب در کابل بیش از ۳۰ تن کشته و زخمی شدند


قوماندانی امنیه کابل می‌گوید که در رویداد انتحاری امروز در منطقه قلعه حیدر خان در ساحه چوک ارغندی شهر کابل بیش از ۳۰ تن کشته و زخمی شده اند.

عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که هدف حمله کننده موتر نیروهای مرکز تعلیمی بود که از میدان وردک به کابل می‌آمد.

اما آقای رحیمی ارقام دقیق تلفات این حادثه را مشخص نساخت.

از سوی دیگر وزارت داخله افغانستان تائید می‌کند که در حمله انتحاری امروز در قلعه حیدر خان نزدیک کمپنی شهر کابل تلفات به مأمورین پولیس وارد شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت که هدف حمله موتر سربازان مرکز تعلیمی پولیس بود اما درمورد کشته و زخمی شده‌گان رویداد ارقام دقیق ارائه نکرد:

"سربازان یک مرکز تعلیمی پولیس که به سمت کابل روان بودند که هدف حمله تررویستی قرارگرفته تلفات وارد شده ما روی جزئیات کارمیکنیم "

در این حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح، مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفته است که دو حمله کننده انتحاری با حملات پی در پی ده‌ها تن از مأمورین پولیس را کشته اند.

هفته گذشته نیز در ساحه بنایی شهر کابل مربوط حوزه نهم امنیتی در یک حمله انتحاری چهارده تن از اتباع نیپالی بودند.

معلومات قبلی

قوماندانی امنیه کابل تائید می‌کند که صدای یک انفجار در نزدیکی چوک ارغندی شهر کابل شنیده شده است.

بصیر مجاهد سخنگوی این قوماندانی لحظات قبل به رادیو آزادی گفت بررسی ها در این زمینه آغاز گردیده اما تا حال نوعیت انفجار مشخص نیست:

"فقط یک صدا شنیده شده و تیم بررسی ما به طرف محل حرکت کرده معاون صاحب زون هم رفته تا حال مشخص نیست که این صدا ناشی از چه است؟"

وی گفت که خود نیز برای شناسایی نوعیت انفجار به محل رفته و جزئیات بیشتر در این مورد را با ما شریک می‌سازد.

XS
SM
MD
LG