لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۵

هیواد: کمک‌های نظامی چین، تروریزم را با انزوا روبرو می‌کند


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مسئله کمک‌های نظامی چین با افغانستان و موجودیت نا امنی‌ها در آستانه عید را به بحث گرفته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله اش نوشته که چین با کمک‌های نظامی اش نشان داد که تنها از حامیان سیاسی افغانستان است بلکه در بخش نظامی نیز همکار این کشور است.

در سرمقاله آمده چین در زمان حکومت حامد کرزی تنها در بخش پروژه‌های اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌است؛ اما حالا بخاطر در بخش نظامی نیز کمک می‌کند که تأمین صلح و امنیت در افغانستان را به نفع اش می‌داند.

سرمقاله نویس نوشته، چین در حالی با افغانستان کمک نظامی کرده که طالبان از گفتگوهای صلح عقب رفته اند و پاکستان تعهدات اش را در بخش صلح با افغانستان عملی نکرده‌است.

به باور روزنامه، کمک‌های نظامی چین با افغانستان ممکن بر پاکستان تأثیر خوب نداشته باشد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته کمک‌های نظامی چین با افغانستان که اولین محموله آن دیروز به کابل رسید، تروریزم را با انزوا روبرو می‌کند.

در سرمقاله آمده در کمک‌های نظامی چین طیاره‌های ترانسپورتی، سلاح‌های پیشرفتهو وسایلی شامل اند که می‌تواند نیروهای افغان را کمک کند.

سرمقاله نویس نوشته کمک‌های نظامی منطقه با افغانستان موثر اند و ممکن چین، هند و روسیه با این کمک‌های شان با این کشور ادامه دهند.

اصلاح

روزنامه اصلاح سرمقاله اش را به پیام ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان اختصاص داده‌است.

در سرمقاله آمده طالبان باز هم با فرا رسیدن عید پیام مملو از خشونت را نشر کرده و گفته اند که استراتیژی ملا عمر و ملا منصور را دنبال می‌کنند.

در ادامه آمده که طالبان پیام شان را از پاکستان به نشر می‌رسانند و اظهارات اخیر مشاور صدراعظم پاکستان که گفته فشار زیاد بر طالبان می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد، به این گروه جرأت بیشتر بخشیده‌است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در رابطه به فرارسیدن عید در سرمقاله اش نوشته که ممکن فردا روز اول عید سعید فطر باشد اما بسیاری از خانواده‌ها در ماتم نشسته اند.

در سرمقاله آمده افغان‌ها باید تلاش کنند تا در شب و روز عید از خانواده‌های دلجویی کنند که داغ دیده‌اند و در ماه رمضان عزیزان شان را از دست داده‌اند.

سرمقاله نویس ابراز امیدواری کرده که عید دور از خشونت سپری گردد.

XS
SM
MD
LG