لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۶

نوزده تن به اتهام حملات اخیر در عربستان سعودی دستگیر شدند


وزارت داخله عربستان سعودی از بازداشت نوزده تن بشمول دوازده پاکستانی خبر داده‌است.

این افراد در پیوند به حملات اخیر در سه شهر عربستان سعودیبازداشت شده‌اند.

به گفته وزارت داخله عربستان سعودی، فردیکه در بمب گذاری انتحاری در نزدیک مسجد نبوی در مدینه منوره چهار تن از نیرو‌های امنیتی این کشور را کشت، شهروند عربستان سعودی بود که سابقه استفاده از مواد مخدر را داشت.

نائر النجیدی البلوی ۲۶ ساله زمانیکه کمربند مملو از مواد منفجره اشرا انفجار داد از ساحه پارکینگ مسجد نبوی گذشته بود و نیرو‌های امنیتی او را شناسایی کرده بودند.

همزمان با این رویداد، دو انفجار در شهر قطیف در شرق عربستان سعودی رخ داد.

وزارت داخله این کشور در مورد وقوع حملات در قطیف نیز می‌گوید، سه انتحار کننده در این حملات سهم داشتند که بنام‌های عبدالرحمن صالح محمد، ابراهیم صالح محمد و عبدالکریم الحسینی شناسایی شده‌اند.

هنوز کسی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است اما پیش از این شورشیان گروه دولت اسلامی همچو حملات را انجام داده‌اند.

عربستان سعودی تا کنون نام آنعده از پاکستانی‌ها را که در پیوند به حملات اخیر در این کشور بازداشت شده‌اند، افشاء نکرده‌است.

هفته پیش وزارت داخله عربستان سعودی گفت که در حمله انتحاری در نزدیک قونسلگری امریکا در شهر جده یک تبعه پاکستان دست داشت.

اما حکومت پاکستان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

وزارت داخله عربستان در صفحه تیوترش نوشته بود که مهاجم پاکستانی گلزار خان نام داشت که از ۱۲ سال بدینسو همراه با خانواده‌اش در عربستان سعودی زندگی می‌کرد و به عنوان یک راننده ایفای وظیفه می‌نمود.

همزمان با این، جرمنی یک پاکستانی را به ظن جاسوسی به ایران بازداشت کرد.

خبرگزاری جرمنی ( دی پی ای) می‌گوید: یک پاکستانی به ظن همکاری با یک گروه ایرانی در شهر شمالی برمن بازداشت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری، این مرد پاکستانی ۳۱ ساله به یک اداره جاسوسی ایران در مورد رئیس سابق انجمن جرمنی‌اسرائیل و افراد نزدیک به وی معلومات میداد.

از سوی دیگر یک هیئت منصفه آریزونا یک پاکستانی حامی گروه دولت اسلامی را برای برنامه ریزی یک حمله متهم شناخت.

مین خان هژده ساله در اول جولای از سوی ( اف بی‌ای) بازداشت شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از کارمندان ( اف بی‌آی ) می‌گوید، مین خان در یک ایمیل خود را به عنوان یک جهادی امریکایی که از گروه دولت اسلامی حمایت می‌کند، معرفی کرده‌است.

بر اساس معلومات ( اف بی‌آی) که در گزارش رویترز آمده‌است، مین خان در تماس با یک مرد پاکستانی دیگر خواهان اسلحه برای هدف قرار دادن نیرو‌های بحری و یهودیان شده بود.

گفته می‌شود که خان یک مرکز استخدام نیرو‌های هوایی را به عنوان یک هدف خوب برای یک حمله تروریستی خوانده بود.

سارنوالان آریزونا می‌گویند، مین خان که از ۲۰۱۱ میلادی با خانواده‌اش در امریکا زندگی می‌کند در صورت رهایی می‌تواند به سوریه و یا پاکستان فرار کند.

XS
SM
MD
LG