لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۶

ابراهیمی: حکومت باید برای سرکوب داعش اقدامات عملی کند


عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان

ولسی جرگه افغانستان می‌گوید: بر علاوه طالبان و شماری دیگری از گروه‌های مخالف مسلح فعالیت گروه دولت اسلامی موسوم به داعش یک مشکل جدی و نگران کننده‌است.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس این جرگه روز شنبه در نشست عمومی ولسی جرگه گروه داعش را یک تهدید جدی به ولایت‎های ننگرهار، نورستان، بدخشان و پس از آن به ولایات شمالی عنوان کرد.

آقای ابراهیمی از ارگان‌های امنیتی و حکومت خواست تا در برابر این تهدید بزرگ تدابیر جدی را روی دست گیرند.

وی گفت:

"ما ارگان‌های امنیتی و حکومت افغانستان را در پیوند به این پدیده جدید مخاطب می‌کنیم و باید اقدامات عملی و عملیات‌های درست و پاسخگو به شرایط را روی دست بگیرند."

رئیس ولسی جرگه پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که نمایندگان مردم کنر و بدخشان در نشست عمومی این جرگه گفتند: داعش در نورستان، بدخشان و شماری دیگری از ولایت‌ها به فعالیت آغاز کرده و مصروف سربازگیری است.

گروه داعش از ۱۶ ماه به این سو در کوت، اچین، شینوار،هسکه مینه و شماری دیگری از ولسوالی‌های ننگرهار به فعالیت آغاز کرده و بر علاوۀ حکومت افغانستان با طالبان مسلح نیز درگیر جنگ است.

مسئولان امنیتی افغان می‌گویند که داعش را در این مناطق با شکست مواجه ساخته، صدها افراد وفادار به این گروه را کشته و عملیات‌های نظامی علیه این گروه هنوز هم جریان دارد.

در این حال وزارت دفاع افغانستان این نگرانی‌های ولسی جرگه را بجا خوانده می‌گوید که داعش پس از شکست در شرق این کشور فعالیت‌هایش را در دیگر ولایت‌ها آغاز کرده‌است.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت می‌گوید: نیروهای امنیتی افغان به مبارزه جدی علیه گروه داعش متعهد اند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

"داعش مورد قبول مردم افغانستان نیست، بستریکه در عراق و سوریه داشت در این کشور ندارد و ما نیروهای امنیتی افغان تعهد می‌سپاریم، در جاییکه داعش سربلند کند سرکوب می‌شود."

این در حالیست که چند هفته قبل حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در سفرش به ننگرهار پس از حمله گروه داعش بر ولسوالی کوت این ولایت به سرکوب این گروه نه تنها در کوت بلکه در همه مناطق تعهد کرد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که شورای امنیت ملی برای سرکوب گروه دولت اسلامی استراتیژی را تهیه کرده که با تطبیق آن وفاداران گروه دولت اسلامی در این کشور از بین خواهند رفت.

گزارش:تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG