لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۱

آیا در این مورد فکر کرده‌اید که دوستان اولادتان را بشناسید؟


در واقع داشتن دوستان خوب، علاوه بر رفع تنهایی سبب رشد ذهنیت اجتماعی و عاطفی و کسب مهارت‌های زنده‌گی همچون اعتماد کردن و مورد اعتماد بودن می‌گردد، برای اینکه دوستان با احساس نوعی حمایت و ایمنی برای جوانان و نوجوان ایجاد می‌نمایند.

اما شماری از والدین هستند که در زمینۀ تربیه فرزندان و شناخت دوستان فرزندان شان توجه چندانی ندارند و نمی‌دانند که فرزندان شان بخصوص پسران شان با کی ها سر و کار دارند؟ و با کی ها گشت و گذار دارند؟ که این بی تفاوتی فرزندان شان را با جنجال هایی مشکلی مواجه می‌سازد.

حشمت الله متعلم صنف یازدهم یکی از مکاتب شهر کابل مدتی با دوستان بد گشت و گذار می‌کرد و به درستی آنان را نمی‌شناخت، اما حالا با شناختی که از آنها پیدا کرده میفهمد که کار درستی انجام نداده است.

در حال حاضر خانواده حشمت الله نیز از وی راضی هستند.

در عین حال عایشه باشنده ده دانا کابل می‌گوید: یک پسر جوان که در همسایه‌گی شان زنده‌گی می‌کرد، روز ها با دوستانش به میله و بعضی محافل می‌رفت، اما یکی از روزها وقتی با دوستان اش به میله رفت تا امروز از وی خبری نیست.

شیوه های اینکه چگونه خانواده ها دوست اولادشان را بشناسند، نکات مهم آنرا در این برنامۀ آشیانه برای تان تا جایی واضح می‌سازیم.

تهیه کننده: شمیلا جاوید

آیا در این مورد فکر کرده‌اید که دوستان اولادتان را بشناسید؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:48 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG