لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۷

سرنوشت: پاکستان به حاشیه می‌رود؛ اما چگونه؟


پیشبینی ها در مورد منزوی شدن پاکستان و اظهارات تُند رئیس جمهور غنی بر ضد آنکشور مطالب و تبصره های بیشتر روز نامه های کابل را تشکیل می‌دهند.

سرنوشت

پاکستان به حاشیه می‌رود؛ اما چگونه؟ عنوان سرمقاله روزنامه سرنوشت است.

در سرمقاله آمده که در این اواخر مقام های پیشین امریکایی پیهم پاکستان را مورد حمله لفظی قرار می‌دهند و آن کشور را به حمایت از تروریزم متهم می‌سازند.

سرمقاله نویس نوشته، پاکستان در حال حاضر آن اهمیتی را برای امریکا ندارد که در گذشته داشت و به همین دلیل پاکستان منزوی می‌شود و بازی امریکا در منطقه به یک مرحله دیگر وارد می‌شود.

در سرمقاله آمده که منزوی شدن پاکستان به این معنی نیست که افغانستان نسبت به پاکستان برای امریکا ارزش بیشتر پیدا می‌کند، بلکه به باور روزنامه تمامی بازی ها در منطقه بخاطر منافع امریکا انجام می‌شود.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی هم سرمقاله اش را به افزایش انتقادات در مورد پاکستان اختصاص داده نوشته که جهان باید درک کند که پاکستان حامی تروریزم است.

در سرمقاله به اظهارات زلمی خلیل زاد سفیر پیشین امریکا در افغانستان اشاره شده آمده که گفته امریکا و کانگرس آن کشور حالا به این مسئله متعقد شده اند که پناهگاه های طالبان و شبکه حقانی در پاکستان است.

سرمقاله نویس نوشته که امریکا باید هرگونه کمک اقتصادی و نظامی را بر پاکستان متوقف سازد و سایر کشورها را نیز تشویق کند تا در برابر پاکستان سیاست مشابه را اتخاذ کنند.

به باور روزنامه پاکستان به آن تروریستانی پناه داده است که برای همه تهدید اند و کشورهای جهان باید با یکصدا در برابر پاکستان برخیزند.

اطلاعات روز

روزنامه اطلاعات روز سرمقاله اش را به اظهارات وزیر دفاع امریکا در مورد پاکستان اختصاص داده نوشته که اشتون کارتر از کابل برای اسلام آباد و طالبان پیغام فرستاد.

در سرمقاله آمده که وزیر دفاع امریکا تروریزم را بزرگترین مشکل پاکستان خواند و از مقام های آن کشور خواست تا در برابر این پدیده مبارزه کنند.

سرمقاله نویس نوشته که سفر وزیر دفاع امریکا به کابل به مسئله منزوی ساختن پاکستان کمک بیشتر کرد و یگانه راه رهایی پاکستان همین است که با تروریزم مبارزۀ صادقانه کند.

سرخط

و روزنامه سرخط در مطلبی نوشته که در برابر مبارزه با تروریزم یک تحرک جدید دیده می‌شود.

در این مطلب آمده که افزایش صلاحیت های قوماندان نیروهای امریکایی در افغانستان به این معنی است که مبارزه در برابر تروریزم افزایش می‌یابد و این مسئله برای تأمین ثبات و امنیت کمک خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG