لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۹

وزارت دفاع افغانستان تکتیک‌های جنگی علیه مخالفین را تغییر داده‌است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در تکتیک جنگی‌شان علیه مخالفان مسلح دلوت تغییر آورده‌اند.

این وزارت می‌‎گوید که در روز‎های اخیر وضعیت امنیتی کشور بهبود یافته و مخالفان مسلح دولت سخت در حال شکست هستند.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، در تکتیک‌های جنگی‌شان تغییرات آورده‌اند و افزایش عملیات‌های شبانه و هوایی شامل این تکتیک‌ هاست.

آقای وزیری می‌گوید:

"ما در تکتیک‌های خود تغییرات آوردیم، این تغییرات شامل استفاده گسترده از عملیات‌های شبانه و قوای کماندو است، در کنار آن ما ضربات هوایی به مخالفان مسلح وارد می‌کنیم."

وزیری: عملیات‌های چریکی و شبانه در سرکوب کردن مخالفان مسلح نتیجۀ مؤثر دارد.
وزیری: عملیات‌های چریکی و شبانه در سرکوب کردن مخالفان مسلح نتیجۀ مؤثر دارد.

​به گفته وی، نیروهای امنیتی همه‌ روزه عملیات‌ها را بر ضد تروریستان راه‌ اندازی می‌کنند و عملیات‌های چریکی و شبانه در سرکوب مخالفان مسلح نتیجۀ مؤثر در پی داشته‌است و قومندانان ارشد طالبان هدف قرار می‌گیرند.

پس از انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیرو‌های خارجی به نیرو‌های افغان، این نیروها راه اندازی عملیات‌های شبانه را نیز به عهده گرفته و مقامات افغان می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان این مسئولیت را به‌ گونۀ درست انجام داده‌اند.

پیش از این رئیس جمهور غنی نیز گفته‌است که نیروهای کماندوی افغان نسبت به گذشته قویتر شده‌اند و آنان هر شب ۱۲ الی ۱۵ عملیات را در سرتاسر افغانستان راه‌اندازی می‌کنند.

وزارت دفاع افغانستان در حالی از تغییر در تکتیک‌های جنگی‌اش خبر می‌دهد که هفتۀ گذشته ناتو در نشست اعضای این سازمان در وارسا از دوام مأموریت حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغان تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داد.

در این حال شماری از آگاهان نظامی عملیات‌های هوایی و شبانۀ نظامیان را مفید خوانده اما می‌گویند که عملیات‌ها باید افزایش یافته و با احتیاط انجام شود.

عتیق‌الله امرخیل یکی از این آگاهان به رادیو آزادی گفت:

"فعالیت‌های شبانه و عملیات‌های هوایی در همین شرایطی که جنگ تروریستی است و جبهه‌ای نیست بسیار مؤثر است."

امر خیل: فعالیت‌های شبانه و عملیات‌های هوایی در حالتی که‌جنگ تروریستی است و جبهه‌ای نیست بسیار موثر است.
امر خیل: فعالیت‌های شبانه و عملیات‌های هوایی در حالتی که‌جنگ تروریستی است و جبهه‌ای نیست بسیار موثر است.

​عملیات‌های شبانۀ نظامیان افغان توام با تقویت و مجهز شدن نیروهای هوایی این‌ کشور بیشتر شده‌است.

آقای امرخیل با اشاره به افزایش عملیات‌های شبانه و هوایی نیروهای امنیتی افغان تأکید می‌ورزد که باید تجهیزات بیشتر در دسترس قوای هوایی افغان قرار بگیرد زیرا نقش قوای هوایی در نابود سازی مخالفان مسلح مهم و سازنده‌است.

در همین حال شماری از آگاهان نظامی دیگر تأکید دارند که باید اهداف دقیق مورد حملات شبانه قرار گیرد تا به غیر نظامیان آسیب نرسد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG