لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۲

عکس‌العمل پاکستان در مورد اظهارات اخیر اشرف غنی


وزارت خارجه پاکستان با اشاره به اظهارات اخیر مقامات افغان در مورد حمایت اسلام آباد از تروریزم می‌گوید: این اظهارات به نفع کسانی است که خواهان تأمین صلح و ثبات در افغانستان نیستند.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته در نشست خبری هفته وار خود در اسلام آباد گفت: نباید بالای تلاش‌های پاکستان در مبارزه با تروریزم انگشت انتقاد بلند کرد، زیرا پاکستان صدمات زیادی را در این راستا متقبل شده و همچنان جامعه جهانی تلاش‌های این کشور را ستایش کرده‌است.

نفیس زکریا همچنان از سفر اخیر سناتوران امریکایی به پاکستان یاد آور شده‌ گفت: سناتوران امریکایی در جریان بازدید از وزیرستان شمالی، مبارزه این کشور با شورشیان را مورد ستایش قرار دادند.

این در حالیست که جان مککین و لیندسی گراهم سناتوران امریکایی پس از بازدید از پاکستان به کابل آمده و در یک نشست خبری گفتند که از اردوی پاکستان خواسته اند تا جلو آمدن مخالفین مسلح به افغانستان را بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به یک پرسش در مورد بیانات رئیس جمهور افغانستان در نشست وارسا گفت: اینگونه بیانات به نفع افغانستان و پاکستان نبوده بلکه کسانی از آن بهره میبرند که خواهان صلح و ثبات در افغانستان نیستند.

وی افزود:

"این بیانات مفید نیستند و نفع آن به کسانی می‌رسد که خواهان صلح در افغانستان نیستد و در همین رابطه مکرراً به مقامات افغانستان مشوره می‌دهیم که از ابراز چنین بیانات خودداری کنند. پاکستان مبارزه را عیله تروریزم آغاز کرده و اقدامات جدی را در این راستا روی دست گرفته است."

رئیس جمهور غنی در نشست وارسا در پولند گفت که ابتکارات منطقوی باعث همکاری‌های قابل ملاحظه گردیده و نتایج ملموس را در پی داشته اند، اما در این میان پاکستان مستثنی بوده‌است.

محمد اشرف غنی رئیس حمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس حمهور افغانستان

همچنان رئیس جمهور افغانستان به تازگی گفت: حمله را که یک تبعه پاکستانی در عربستان سعودی انجام داد، نشان می‌دهد که تروریزم در کجا پرورش میابد.

پاکستان مکرراً ادعا می‌کند که نه تنها خواهان صلح و ثبات در افغانستان است بلکه در این راستا تلاش‌های صادقانه را نیز انجام می‌دهد.

اما مقامات افغان ادعا می‌کنند که اسلام آباد نه تنها تعهدات‌اش پیرامون صلح در افغانستان را عملی نکرده بلکه از گروه‌های شورشی که در خاک این کشور مستقر اند و مسئول راه اندازی حملات در داخل افغانستان اند، حمایت می‌کند.

ادعای که همواره از سوی مقامات پاکستانی رد شده‌است.

XS
SM
MD
LG