لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۶

عزیزی: ۱۱۰ کارمند شاروالی کابل ممنوع الخروج اعلام شده‌اند


بصیر عزیزی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان
بصیر عزیزی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

لوی سارنوالی افغانستان می‎گوید: طبق وعده تلاش‌های جدی را برای مبارزه با فساد آغاز کرده و در تازه ترین مورد یکصد و ده کارمند شاروالی کابل را ممنوع الخروج اعلام کرده است.

بصیر عزیزی سخنگوی این اداره روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت: دوسیه اتهامات فساد اداری این کارمندان هفته گذشته به لوی سارنوالی فرستاده شده و تحت تحقیق و بررسی قرار دارد.

وی گفت:

"تازه به تعداد یکصد و ده نفر از کارمندان شاروالی کابل توسط حکم لوی سارنوالی افغانستان ممنوع الخروج دانسته شده‌اند و تحقیقات از آنان ادامه دارد؛هیئت حقیقت یاب هم روی آن کار می‌کند تا نتایج آن معلوم و به مردم افغانستان گفته شود."

آقای عزیزی افزود که تحقیقات به گونه جدی روی دوسیه‌های خلیل اندارابی قوماندان امنیه پیشین میدان وردک و عبدالرحمان سرجنگ قوماندان امنیه سابق هلمند جریان دارد.

حکومت افغانستان چندی پیش مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری را که ستره محکمه، لوی سارنوالی و وزارت داخله در آن عضویت دارند به هدف مبارزه جدی و پیگیر با فساد اداری ایجاد کرد.

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید: کار روی تشکیلات اداری این مرکز جریان دارد و با آغاز کار عملی آن فساد اداری در کشور کاهش خواهد یافت.

بصیرعزیزی سخنگوی این اداره همچنان گفت: این مرکز به گونه جدی در امر مبارزه با فساد اداری کار خواهد کرد.

وی افزود:

"مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری به شکل یک ماشین یا انتی وایروس که بتواند پاسخگو به فساد اداری موجود در افغانستان باشد کار خواهد کرد و با ناقضین قانون برخورد و اجراآت قانونی خواهد کرد."

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرند که مسئولین اتحادیه اروپا فساد اداری را پس از جنگ دومین بزرگترین مشکل در افغانستان عنوان کرده گفتند که این مسئله چگونگی کمک‌های جهان با این کشور را متأثر می‌سازد.

از سوی هم فرید حمیدی لوی سارنوال افغانستان در اوایل ماه جوزا گفته بود که بزودی مردم شاهد یک ماشین مبارزه با فساد اداری خواهند بود.

گزارش: سحرلیوال

XS
SM
MD
LG