لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۹

وحدت: یکصد سرباز پولیس محلی در تشکیلات بلخاب اضافه شد


محمد ظاهر وحدت والی سرپل
محمد ظاهر وحدت والی سرپل

والی سرپل طی یک سفر کاری به ولسوالی بلخاب از تشکیل منظور شدۀ یکصد نفری پولیس محلی در مناطق آسیب پذیر این ولسوالی رسماً خبر داد.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل در نشست با بزرگان و شماری از باشندگان ولسوالی بلخاب هدف سفرش به این ولسوالی را ایجاد پولیس محلی در مناطق آسیب پذیر، بررسی اوضاع امنیتی، اجتماعی و استماع مشکلات مردم خواند.

در این سفر شماری از وکلای ولسی جرگه و شورای ولایتی نیز والی آن ولایت را همراهی می‌کردند.

آقای وحدت از مردم خواست تا در تأمین امنیت و جلوگیری از نفوذ هراس افگنان با مقامات محلی و نیروهای امنیتی همکاری نمایند.

وی گفت:
"هدف آمدن ما در این ولسوالی اول اینکه ما مژدۀ تشکیل یکصد نفر پولیس محلی را در مناطق آسیب پذیر شما یعنی در کاشان و اسمیدان داریم و دوم مشکلات که در اینجا موجود است آن را بررسی می‌‎کنیم و با مشورۀ شما در حل آن اقدام خواهیم کرد. همچنان از شما می‌خواهیم که در تأمین امنیت خودتان کمر همت ببندید و با نیروهای ملی و محلی تان همکاری داشته باشید و از نفوذ هراس افگنان جلوگیری نمایید."

با این حال شماری از مردم ولسوالی دور افتادۀ بلخاب ضمن انتقاد از دولت از تهدیدات بلند امنیتی و بلند رفتن نرخ مواد خوراکه در این ولسوالی ابراز نگرانی نموده از حکومت محلی و دولت افغانستان خواهان توجه جدی در بخش امنیت، راه‌های مواصلاتی، صحت، معارف و ایجاد شبکه‌های مخابراتی شدند.

سید احمد یکتن از بزرگان قومی بلخاب به نمایندگی از مردم این ولسوالی صحبت نموده خواستار اقدامات جدی در حل مشکلات راه مواصلاتی این ولسوالی گردید.

وی گفت:
"مردم ولسوالی بلخاب از دوران مقاومت تا حالا حامی دولت مرکزی و محلی بوده و است همیشه از دولت حمایت کرده و می‌کند و همیشه همکار بوده و است، اما وضعیت که در دوران مقاومت ما داشتیم یک سیر گندم را به چهار صد لک افغانی می‌خریدیم و حالا همان وضعیت بالای ما آمده. قیمت‌ها بسیار بلند رفته، خواهش ما از مقام محترم ولایت همین است که راه مواصلاتی ما را هرچه زودتر آزاد بکند تا مردم ما به راحتی به بازارهای ولایات همجوار رفت و آمد کرده بتوانند."

محمد ظاهر وحدت والی سرپل در فرجام این نشست برای مردم وعده سپرد تا حد توان در حل مشکلات مردم ولسوالی بلخاب اقدامات جدی و عملی را اتخاذ خواهد کرد.

اما به گفته شماری از مردم، راه مواصلاتی ولسوالی بلخاب از سه سال به این طرف ناامن شده گاه گاهی مسافرین و عابرین در مسیر این راه از سوی افراد مسلح ناشناس و هم‌چنان مخالفین مسلح دولت اختطاف و کشته می‌شوند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG