لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۷

مادر قندیل: دخترم به تحریک مفتی عبدالقوی کشته شده‌است


قندیل بلوچ
قندیل بلوچ

قندیل بلوچ هنرپیشه و مدل مشهور پاکستان اخیراً در خانۀ پدری‌اش در ملتان پاکستان کشته شد و پولیس برادرش وسیم را به اتهام این قتل دستگیر کرد.

بعد از دستگیری وسیم به خبرنگاران گفت که خواهرش قندیل را به خاطر آن کشته‌است که نشر عکس‌ها و ویدیوهای وی از طریق شبکه‌های اجتماعی و بطور خاص ویدیوی جنجال برانگیز وی با مفتی عبدالقوی خان، باعث شرم آنها شده‌است.

وسیم، برادر قندیل بلوچ
وسیم، برادر قندیل بلوچ

گرچه وسیم اعتراف کرده‌است که این قتل را به تنهایی انجام داده‌است، اما مادر وی می‌گوید: قندیل بلوچ در اثر تحریک مفتی عبدالقوی خان و عاشق حسین شوهر سابق قندیل کشته شده‌است.

مادر قندیل در این مورد در صحبت با رسانه‌ها گفت:
"فرزندم وسیم، دخترم قندیل را به تحریک برادر دیگرش، شوهر سابق قندیل عاشق حسین و مفتی عبدالقوی خان کشته است."

اما مفتی عبدالقوی خان ادعای مادر قندیل بلوچ را در یک کنفرانس مطبوعاتی رد کرده، با ابراز تأثر از مرگ وی گفته‌است:
"من از کشته شدن وی متاثرم، زمانیکه به یادم می‌آید اشک بر چشمانم جاری می‌شود. من این مسئله را به خدا سپرده‌ام و بعد از مشورت با دوستان بزودی برای ثواب روح قندیل بلوچ فاتحه خوانی خواهم کرد."

هنرپیشه و مدل پاکستان قندیل بلوچ که نام اصلی وی فوزیه عظیم بود با نشر عکس‌ها، ویدیوها و اظهارات بی باکانه اش توجۀ رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده بود.

قندیل بلوچ با مفتی عبدالقوی خان
قندیل بلوچ با مفتی عبدالقوی خان

گرچه وی از سال ۲۰۱۴ میلادی به این‌سو به خاطر ویدیو هایش مشهور بود، اما در این اواخر عکس‌ها و ویدیوی جنجال برانگیز وی همراه با مفتی عبدالقوی خان که عضویت کمیتۀ رویت هلال پاکستان را دارد و از طریق شبکه‌های اجتماعی نشر شد، احساسات مذهبی را در آن کشور بر انگیخت.

وزیر امور مذهبی پاکستان عضویت مفتی عبدالقوی خان‌ را در کمیتۀ رویت هلال و شورای علما و مشایخ این کشور به حالت تعلیق قرار داده‌است.

بعد از این رویداد قندیل بلوچ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که زنده گی وی با خطر مواجه است و از وزارت داخلۀ پاکستان خواسته بود که امنیت او را تأمین کند.

هنرمندان، اعضای جامعۀ مدنی و سیاستمدران پاکستان کشته شدن قندیل بلوچ را نکوهش کرده، با برپا نمودن تظاهرات از حکومت آن کشور خواسته‌اند که به قاتلان قندیل بلوچ جزا داده و به خاطر جلوگیری از قتل‌های ناموسی در پاکستان قانونی را تدوین کند.

پولیس پاکستان گفته است، تحقیقات در مورد قتل قندیل بلوچ ادامه دارد و در مورد همه افرادی تحقیق می‌شود که با قندیل بلوچ ارتباط داشته اند.

XS
SM
MD
LG