لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۰

شتاینمایر: ترمپ امنیت امریکا و جهان‌ را به تهدید مواجه کرده‌است


وزیر خارجۀ جرمنی روز چهارشنبه گفت، سیاست هراس و انزوای دونالد ترمپ امنیت ایالات متحده و جهان‌ را با تهدید مواجه ساخته‌است.

والتر شتاينماير وزیر خارجۀ جرمنی می‌گوید، اظهارت ضد و نقیض دونالد ترمپ کاندید حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا او را نگران ساخته‌است.​

آقای شتاینمایر​ در مصاحبه با آژانس خبری رویترز، گفته‌است که در مورد تعهدات مبهم دونالد ترمپ در مورد قوی ساختن دوبارۀ امریکا نگران است.

دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که به تاریخ هشتم نوامبر سال‌ جاری میلادی تدویر می‌یابد از جانب حزب جمهوری‌خواه نامزد شده‌است.

ترامپ خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا شده‌است.
ترامپ خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا شده‌است.

شتاينماير گفته‌است، در مورد تعهدات مبهم دونالد ترمپ در مورد قوی ساختن دوبارۀ امریکا نگران‌ است و همزمان با‌ آن مشارکت امریکا را با جهان خارج کاهش می‌دهد.

وزیر خارجۀ جرمنی می‌گوید، راهی واشنگتن است و در آنجا با وزرای خارجه و دفاع ایالات متحدۀ امریکا ملاقات خواهد کرد و همچنان تلاش‌های به رهبری امریکا را در امر مبارزه با شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ارزیابی خواهد کرد.

والتر شتاينماير در مصاحبه با آژانس خبری رویترز گفته‌است، سیاست هراس و انزوا نه تنها برای ایالات متحدۀ امریکا بلکه برای همۀ جهان عواقب خطرناک خواهد داشت.

وزیر خارجۀ جرمنی از جملۀ انتقاد کننده‌گان جدی دونالد ترمپ به شمار می‌آید که در ماه اپریل سال‌ جاری بالای نخستین سخنرانی دونالد ترمپ در زمینۀ سیاست خارجی، انتقاد کرد.

در این سخنرانی دونالد ترمپ یک بار دیگر نظریۀ را که شعار آن "قبل از همه چیز امریکا" است، پیش کشید؛ موافقتنامۀ سال گذشته در مورد برنامۀ اتمی ایران را نکوهش کرد و خواستار تقویت و مشارکت بیشتر سیستم دفاع راکتی در اروپا شد.

سخنرانی‌های دونالد ترمپ در جریان کمپاین‌های انتخاباتی که در آن شعار "قبل از همه چیز امریکا" را سر داد، باعث انتقادات در بین کشورهای متحد ایالات متحدۀ امریکا شده‌است، این شعاری‌ است که در سال‌های ۱۹۳۰ از سوی جدایی طلبان سر داده می‌شد و هدف آن دور نگهداشتن امریکا از جنگ دوم‌ جهانی بود.

دونالد ترمپ در جریان کمپاین‌های انتخاباتی‌اش خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا نیز شده‌است.

XS
SM
MD
LG