لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۰

سران قومی: برخی از مقامات سرپل در قتل حیدری دست دارند


سران قومی ولایت سرپل
سران قومی ولایت سرپل

پس از کشته شدن یکی از علمای دینی و عضو شورای عالی صلح در ولایت سرپل برخی از سران اقوام این ولایت برای عدالت خواهی به کابل آمده‌اند.

آنان از حکومت می‌‎خواهند تا عاملین قتل مولوی عتیق‌الله حیدری یکی از علمای دینی و عضو شورای عالی صلح این ولایت را مجازات کند.

این بزرگان ولایت سرپل روز چهارشنبه در یک گردهمایی در کابل ادعا می‌کنند که برخی از مقامات محلی ولایت سرپل در اختطاف و قتل مولوی حیدری دست دارند.

ولس: مقامات محلی ولایت سرپل در اختطاف و قتل مولوی حیدری دست دارند.
ولس: مقامات محلی ولایت سرپل در اختطاف و قتل مولوی حیدری دست دارند.

حاجی خان ولس بردار مولوی عتیق‌الله حیدری در صحبت با رادیو آزادی در این باره گفت:

"ضیاالحق قومندان شاهراه است و دو تن دیگر بشیر خان برادرش است و شاه‌ولی بزرگ قومی است، آن‌ها برادر مرا بردند و شهید کردند، بعد از شهادت برادر مرا پارچه پارچه کردند، جسدش را آتش زدند و در زمین‌های زراعتی انداختند. موترش را هم در سرای خود آتش زدند من مجبور شده و به عمل متقابل دست خواهم زد، بخدا سوگند که در سرپل یک شب هم گذاره آنان نخواهد شد."

مولوی عتیق‌الله حیدری عضو شورای عالی صلح در ولایت سرپل به تاریخ بیست و پنج جوزا از خانه‌اش اختطاف و بعداً به قتل رسید.

اما نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله در صحبت با رادیو آزادی از این قضیه اظهار بی‌خبری کرد، اما می‌گوید که در این زمینه تحقیقات همه جانبه صورت خواهد گرفت.

دانش: نیاز است تا ما معلومات خود را تکمیل کنیم.
دانش: نیاز است تا ما معلومات خود را تکمیل کنیم.

آقای دانش گفت:

"نیاز است تا ما معلومات خود را تکمیل کنیم و این قضیه را همه جانبه بررسی می‌کنیم اگر چنین چیزی وجود داشته باشد طبعاً به همه اطلاع می‌دهیم متأسفانه این قضیه در مرکز انکشاف نکرده، اگر در سطح ولایت باشد من شخصاً از جزئیات آن آگاهی ندارم."

سران اقوام ولایت سرپل تأکید کردند که عدم رسیده‌گی به قضیه قتل مولوی عتیق‌الله حیدری سبب به میان آمدن فاصله میان مردم و حکومت شده و همچنان زمینه را برای خود سری‌ها و جرایم در این ولایت فراهم خواهد ساخت.

گزارش: الیاس صالح

XS
SM
MD
LG