لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۸

ولسوالی قلعۀ‌زال بعد از چند ساعت سقوط، بدست نیروهای دولتی افتاد


اعضای شورای ولایتی کندز می‌گویند، شب گذشته برای چند ساعت ولسوالی قعلۀ‌زال این ولایت به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود، اما در جریان شب دوباره نیروهای دولتی این ولسوالی را تصرف کرده‌اند.

گفته می‌شود نیروهای دولتی به دشت‌آباد عقب نشینی کرده‌بودند.

با این همه شیر عزیز کامه‌وال قوماندان عمومی پولیس زون ۸۰۸ سپین‌ زر در ولایت کندز می‌گوید که از ولسوالی یاد شده نیروهای دولتی برای چند ساعت عقب نشینی تاکتیکی کرده بودند، اما در جریان شب گذشته نیروهای دولتی دوباره مرکز ولسوالی و دیگر تأسیسات دولتی را تصرف کرده‌اند و هم اکنون درگیری در فاصلۀ ۶۰ متری این ولسوالی در میان نیروهای دولتی و هراس افگنان جریان دارد.

سعیدی: درگیری شدید میان نیروهای مشترک افغان و هراس افگنان جریان دارد.
سعیدی: درگیری شدید میان نیروهای مشترک افغان و هراس افگنان جریان دارد.

از جانبِ دیگر محبوب‌الله سعیدی ولسوال قعلۀ‌زال به رادیو آزادی گفت که نیروهای دولتی تعمیر ولسوالی، تعمیر قوماندانی امنیه و دیگر ادارت دولتی را دوباره به کنترول خود آورده‌اند و هم اکنون درگیری شدید میان نیروهای مشترک افغان و هراس افگنان جریان دارد.

آقای سعیدی در این مورد اضافه کرد:​
"یک تغییرات آمده‌بود، اما حالا مرکز ولسوالی و دیگر تأسیسات دولتی در کنترول نیروهای دولتی قرار دارد و همین حالا جنگ در فاصلۀ ۶۰ متری میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح ادامه دارد."

بر بنیاد سخنان آقای سعیدی این چهارمین روز است که در این ولسوالی میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح درگیری شدید جریان دارد و در نتیجۀ آن بیش از ۵۰ تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

موصوف علاوه کرد که در این درگیری دو تن از نیروهای دولتی کشته و ۷ تن دیگر‌ شان زخمی شده‌اند.

در همین حال، غلام ربانی ربانی عضو شورای ولایتی کندز می‌گوید که در اثر بی‌توجهی حکومت مرکزی، کندز به مرکز هراس افگنان داخلی و خارجی مبدل شده‌است و هم اکنون این ولایت با تهدیدات جدی امنیتی رو برو است.

ربانی: کندز با تهدیدات جدی امنیتی رو به رو است.
ربانی: کندز با تهدیدات جدی امنیتی رو به رو است.

آقای ربانی در این مورد چنین گفت:

"بازار آقتپه ولسوالی قلعۀ‌زال را دو روز می‌شود که طالبان مسلح تصرف کرده‌اند و در حال حاضر در چهار اطراف مرکز ولسوالی و تعمیر قوماندانی امنیه درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان جریان دارد."

باید گفت که از اثر این درگیری‌ها تعدادی زیاد مردم ملکی نیز بی‌جا شده‌اند و اکنون با انواع مشکلات سر دچار هستند.

باید یاد آور شد که ولسوالی قلعۀ‌زال به دو بخش عمده تقسیم شده‌است، یعنی قلعۀ‌زال و آقتپه، اما بخش عمدۀ این ولسوالی را ساحۀ قلعۀ‌زال تشکیل می‌دهد که نزدیک به دو سال می‌شود که در تسلط طالبان مسلح قرار دارد، ولی مرکز ولسوالی قلعۀ‌زال و دیگر ادارات ملکی و نظامی در منطقۀ آقتپه قرار داشته که هم‌اکنون در زیر ادارۀ نیروهای دولتی قرار دارد.

از سوی دیگر ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند می‌گوید که طالبان ولسوالی قلعۀ‌زال کندز را شب گذشته تصرف کرده‌اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG