لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۳

سرنوشت: جنبش تاریکی قابل تحمل نیست


مظاهره امروز جنبش روشنایی و عکس‌العمل‌ها در پیوند به آن و خواست‌ها برای نابود ساختن داعش مطالب و تبصره‌های چاپ امروز کابل را تشکیل می‌دهند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلب تحلیلی نوشته که جنبش تاریکی در فکر انجام کودتای سیاسی است.

در مطلب آمده که جنبش روشنایی ظاهراً برای انحصار برق وارداتی سعی می‌کند، اما حرف اصلی این است که این مسئله از سوی یک کشور مشخص حمایت می‌شود و تلاش صورت می‌گیرد که از طریق فکر کودتای سیاسی ریشه‌هایش را تقویت کند.

در این مطلب روزنامه آرمان ملی آمده که برخی از بزرگان جنبش روشنایی می‌خواهند تا مشکلات شان را از طریق مذاکره حل کنند و به باور نویسنده در شرایط فعلی که در افغانستان جنگ جریان دارد، بهترین راه حل گفتگو است.

به باور روزنامه، جنبش روشنایی باید این را درک کند که در برق وارادتی ۳۴ ولایت حق دارند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش نوشته که جنبش تاریکی قابل تحمل نیست.

در سرمقاله آمده که خواست مظاهره کنندگان اینست که لین برق پنجصد کیلوولت از سالنگ نه بلکه با عبور از بامیان به سایر ولایت‌ها انتقال داده شود.

در ادامه آمده که روند برق رسانی به ولایت بامیان آغاز شده اما معترضین می‌خواهند که حرکت شان را رنگ قومی بدهند و نشان دهند که جمع آوری افراد زیادی را در این رابطه نیاز دارند.

سرمقاله نویس نوشته، حرکت جنبش روشنایی حرکت ضد ملی است و در حالی که بیشتر حمایت کنندگان اش آن را تحریم کرده‌اند، حکومت باید جلو آن را بگیرد.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست در صفحه اولش به نقل از مسئولین جنبش روشنایی نوشته است که این جنبش به اعتراضات اش تا زمانی ادامه می‌دهد که خواسته‌های شان پذیرفته شود.

در مطلب به نقل از سخنگوی رئیس جمهور آمده که گفته در عقب این مظاهره دست برخی از حلقات خارجی است و هدف آن فشار آوردن بر حکومت است.

کابل پُست همچنان مطلب جداگانه‌یی را به تهدید داعش اختصاص داده و نوشته که یک عضو داعش هم نباید از ننگرهار زنده بیرون شود.

در ادامه آمده که حکومت باید بر ضد داعش مبارزه جدی کند راه‌های فرار را بر این گروه مسدود ساخته و اعضای آن را از پا باندازد.

ویسا

روزنامه ویسا هم سرمقاله اش را به تهدید حضور داعش در افغانستان متمرکز ساخته نوشته که مهلت رئیس جمهور برای نابودی داعش به پایان رسید اما این گروه هنوز هم از بین نرفته است.

در سرمقاله آمده که داعش فعال است و حکومت باید برای از بین بردن این گروه فقط وعده نه بلکه اقدامات عملی را که نتیجه آن محسوس باشد روی دست گیرد.

XS
SM
MD
LG