لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۸

کاووسی: در انفجار امروز ۶۱ تن کشته و ۲۰۷ تن زخمی شده‌اند


وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در انفجار در ساحه دهمزنگ کابل در میان مظاهره کنندگان گروه جنبش روشنایی ۶۱ تن کشته و بیش از ۲۰۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

محمد اسماعیل کاووسی مسئول مطبوعاتی این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت:

" فعلاً تمام داکتران و تیم‌های کمکی مصروف این هستند که چطور بتوانند به زخمی‌ها رسیدگی نمایند در مورد وضعیت شان بعداً معلومات می‌دهیم."

این حمله چاشت امروز زمانی به قوع پیوست که مظاهره کنندگان در ساحه دهمزنگ شهر کابل خیمه تحصن را برافراشته و گفتند تا زمانیکه به خواسته هایشان از سوی دولت رسیدگی نشود به تحصن خود ادامه می‌دهند.

از سوی هم در یک اعلامیه ریاست جمهوری آمده است که رئیس جمهور نیز از وقوع این حادثه ابراز نگرانی کرده و از تمام نهادهای دولتی خواسته تا زمینه تداویی زخمیان را با امکانات بیشتر فراهم نماید.

در همین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر خبرنامه دست داشتن در این حمله را رد کرده و گفته است که این حمله بخاطر تفرقه اندازی و تعصبات قومی انجام شده‌است.​

معلومات قبلی:

وزارت داخلۀ افغانستان وقوع انفجار در میان مظاهره کننده‌های جنبش روشنایی را تائید کرد.

صدیق صدیقی به رادیو آزادی گفت که تا حال چگونگی این انفجار معلوم نیست و افزود که نیروهای امنیتی در حال انتقال مجروحین این رویداد به شفاخانه ها هستند.

آقای صدیقی نگفت که آیا کسی در این رویداد کشته شده است یا نه؟ اما تصاویر برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد که یک تعداد از افراد در این حادثه کشته و زخمی شده‌اند.

در همین حال یک داکتر شفاخانه استقلال در تماس به رادیو آزادی گفت که از محل رویداد نزدیک به صد زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده‌اند.

این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که تدابیر شدید امنیتی بخاطر این مظاهره از دیشب بدینسو در شهر کابل اتخاذ شده است.

مسئولیت این انفجار را تا حالا کدام گروهی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG