لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۶

شاگردان لیسه ابن یمین: از تجمع معتادین در ساحه مکتب جلوگیری شود


یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه شود جلوگیری از تجمع معتادین در ساحه مکتب است که باید مسئولان به آن جدی عمل کنند.

این مطلب را محمد تمیم یکتن از شاگردان صنف دهم لیسه ابن یمین شبرغانی با رادیو آزادی شریک ساخته از مسئولان تقاضا کرد که هر چه عاجل معتادین را از ساحه مکتب شان دور سازند.

وی می گوید:

"نظافت در داخل مکتب ما بسیار خوب مراعات شده و ما بسیار راضی هستیم، اما بیرون از مکتب که می‌بینیم تعدادی از معتادین شب و روز می‌خوابند و تریاک دود می‌کنند وقتیکه شاگردان از خانه به مکتب می‌آیند و یا هم در وقت رخصتی معتادین را می‌بینند دور آن ها جمع می‌شوند. رفته رفته طبعاً اینها هم به تریاک آغشته می‌شوند."

معتادین در ساحه لیسه ابن یمین در شهر شبرغان
معتادین در ساحه لیسه ابن یمین در شهر شبرغان

سمیع الله متعلم صنف هشتم لیسه ابن یمین گفت: دود تریاک شاگردان مکتب را زیاد اذیت می‌کند و باید اینها از دروازه مکتب دور ساخته شوند و ما از مسئولان می‌خواهیم که ساحه مکتب ما را بازار خرید و فروش مواد مخدر نسازند و جلو آن را بگیرند."

با آنکه شاگردان لیسه ابن یمین از تعفن و تجمع مگس ها نیز در ساحه مکتب شان خیلی‌ها رنج می‌برند، اما نمی‌توانند به طور رسمی لب به شکایت باز کنند. به گفته آنها، تعداد کمی از این شاگردان از سر دیوار مکتب بالای معتادین سنگ و کلوخ پرتاب می‌کنند تا معتادین این ساحه را ترک نمایند.

یکی از مسئولان مکتب در حالیکه نخواست نامی از وی برده شود می‌گوید که آنان اجازه مصاحبه را ندارند اما خیلی به عذاب اند.

در همین حال عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان به رادیو آزادی گفت: آنها چندین بار در این مورد اقدام کرده‌اند، اما نتیجه نداده‌است.

خاشی علاوه کرد که باز هم این مسئله را در جلسه هفته وار با مقامات محلی در میان می‌گذارد تا در این عرصه توجه شود.

وی گفت:

"ما بارها تصمیم گرفتیم تا معتادین را به کلی از بین شهر بیرون انتقال دهیم ولی ما یک جای منظم در شهر نداریم و ما به این مشکل مواجه هستیم و بازهم شخصاً خودم به پولیس حوزه هدایت می‌دهم تا معتادین را از ساحه مکتب دور بسازند."

لیسه ابن یمین شبرغانی یکی از مکاتب سابقه دار در شهر شبرغان است و در حال حاضر بیش از سه هزار شاگرد در این لیسه درس می‌خوانند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG