لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۴

هیرمان: حمله کننده شهر انسباخ جرمنی با داعش بیعت کرده بود


یواخیم هیرمان وزیر داخلۀ ایالت باویریای جرمنی
یواخیم هیرمان وزیر داخلۀ ایالت باویریای جرمنی

یواخیم هیرمان (Joachim Hermann) وزیر داخلۀ ایالت باویریای جرمنی می‌گوید: در ویدیوی که در تلیفون موبایل حمله کنندۀ انتحاری در شهر انسباخ (Ansbach) یافت شد، وی به شورشیان گروه دولت اسلامی بیعت کرده بود.

آژانس خبری"اعماق" مربوط به شورشیان گروه دولت اسلامی گفته است، این حمله را یک سرباز آنها انجام داده‌است.

یک پناهچوی ۲۷ ساله سوریایی که از ورودش به کنسرت در شهر جنوبی انسباخ (

اپارتمانِ که حمله کنندۀ انسباخ در آن زندگی می‌کرد.
اپارتمانِ که حمله کنندۀ انسباخ در آن زندگی می‌کرد.

) جرمنی جلوگیری شده بود، روز یکشنبه خودش را منفجر ساخت که در نتیجه آن ۱۲ تن زخمی شدند که وضعیت صحی سه تن آنها وخیم خوانده شده‌است.

به گفته یواخیم هیرمان (Joachim Hermann) حمله کننده یک بکس پشتی مملو از مواد انفجاری و پارچه های آهن را با خود حمل می‌کرد که می‌توانست افراد زیاد را به قتل برساند.

یواخیم هیرمان وزیر داخلۀ ایالت باویریا گفته است، حمله کننده که تقاضای پناهندگی وی رد شده بود، دو سال قبل به جرمنی مهاجرت کرده بود. نام حمله کننده افشا نشده است، اما گفته می‌شود که تحت معالجۀ امراض روانی به خاطر تلاش برای خودکشی قرار گرفته بود.

توبیس پلیت (Tobias Plate) سخنگوی وزرات داخلۀ جرمنی گفته است، حمله کننده با خروج از جرمنی مواجه بود و از آنجاییکه در حال حاضر سوریایی‌ها دوباره به سوریه اعزام شده نمی‌توانند، قرار بود وی به بلغاریا دیپورت شود.

بکس پشتی که در آن مواد انفجاری جابجا شده بود.
بکس پشتی که در آن مواد انفجاری جابجا شده بود.

اولریک دیمر (Ulrike Demmer) سخنگوی حکومت جرمنی در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت:

"حرکات روزها و هفته‌های اخیر تصویر یکسان ندارد. اکثر تروریستانی که در ماه‌های اخیر در اروپا حملات را انجام داده‌اند، پناهجویان نبوده‌اند. این نکته در مطابقت با مطالعاتی است که نشان می‌دهد، پناهجویان کمتر و یا بیشتر از سایر شهروندان یک تهدید تروریستی نیستند، با آنهم حکومت جرمنی هر قضیه را جدی می‌گیرد."

اخیراً جرمنی صحنۀ حملات خونین بوده‌است و پولیس این کشور در مورد ارتباط احتمالی ۶۰ پناهجو با تروریزم تحقیق می‌کند.

XS
SM
MD
LG