لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۹

آرمان ملی: حکومت انتقام حملۀ دهمزنگ را از داعش گرفت


عملیات جاری بر ضد گروه داعش در ننگرهار و چگونگی تحقیقات در مورد حمله خونبار در کابل مطالب و تبصره های روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل می‌دهند.

حکومت انتقام حمله دهمزنگ را از داعش گرفت، عنوان سرمقاله روزنامه آرمان ملی است.

آرمان ملی

در سرمقاله آمده که نیروهای امنیتی افغان روز گذشته در ولسوالی کوت ننگرهار یک مرکز مهم گروه داعش را نابود ساختند و ۱۲۲ تن آنان را کشته و ۲۰ تن دیگر شان را بازداشت کرده‌اند.

سرمقاله نویس نوشته که داعش پس از آن این تلفات سنگین را پرداخت که پس از حمله خونین دهمزنگ رئیس جمهور وعده سپرد که انتقام خون مردم بی گناه را از داعش خواهد گرفت.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در مورد تلفات داعش در ننگرهار مطلبی را نشر کرده که آن پناهگاه داعش در ننگرهار از بین رفت که حضور این گروه را تضمین می‌کرد.

در مطلب آمده که برخی رسانه ها گزارش های را نشر کردند که مهلت حکومت برای از بین بردن داعش در حالی به پایان می‌رسد که این گروه سرکوب نشده است، اما نویسنده نوشته که حالا نیروهای امنیتی افغان این سخنان را دفع نموده و گروه داعش را سرکوب کردند.

در این مطلب روزنامه هیواد همچنان آمده که اراده قوی برای نابودی داعش وجود دارد و در چند ماه گذشته ۶۵۰ عضو این گروه در افغانستان کشته شده‌اند.

اصلاح

روزنامه اصلاح نوشته اگر حادثه خونین دهمزنگ به گونه شفاف مورد بررسی قرار گیرد باور مردم نسبت به حکومت تقویت می‌یابد.

در سرمقاله آمده که حکومت این بار بسیار جدی است و تلاش می‌کند تا ابعاد تاریک و گنگ حمله مرگبار در دهمزنگ کابل را واضح ساخته و در این مورد تحقیقات همه جانبه را انجام دهد.

سرخط

روزنامه سرخط در پیوند به حمله مرگبار دهمزنگ نوشته که مردم نسبت به سیاستمداران هوشیارتر اند.

در سرمقاله آمده که این رویداد همه را متأثر ساخته اما به باور نویسنده برخی رسانه ها تلاش می‌کنند تا به چشم مردم خاک پاشیده و خواست مردم و بازمانده‌گان قربانیان در پیوند به واضح شان عوامل این رویداد را سانسور کنند.

و سرمقاله نویس نوشته که هدف اصلی بزرگان جنبش روشنایی در مظاهرات کابل، انتقال لین برق از بامیان نبود بلکه قدرت نمایی تیکه داران قومی و سیاسی بود.

XS
SM
MD
LG