لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۵

رادمنش: ولسوالی کوت از وجود داعش به کلی پاکسازی شده‌است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، پلان دارد تا در تمام ولسوالی‌های سرحدی ولایت ننگرهار اقدامات محاربوی را بر ضد مخالفین مسلح بخصوص گروه داعش انجام دهد.

این وزارت می‌گوید، بخاطر نگهداری دایمی ولسوالی کوت و دیگر مناطق ولایت ننگرهار که از وجود افراد وابسته به گروه داعش پاکسازی شده‌است عملیات تصفیوی و تدابیر نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد.

رادمنش: هم اکنون عملیات تصفیوی در اطراف ولسوالی کوت ادامه دارد.
رادمنش: هم اکنون عملیات تصفیوی در اطراف ولسوالی کوت ادامه دارد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان هم‌اکنون ولسوالی کوت ولایت ننگرهار از وجود داعش بگونۀ کامل پاکسازی گردیده‌است.

آقای رادمنش گفت که قطعات کوماندو و قول اردوی ۲۰۱ سیلاب جنگجویان داعش را در ولسوالی کوت سرکوب کرده و هم‌اکنون عملیات تصفیوی آنان در اطراف ولسوالی کوت ادامه دارد.

وی گفت:

"ما بخاطر اینکه مطمئن شویم که دیگر هیچ گروپی و یا هیچ فردی از افراد داعش در آنجا وجود ندارد و اطمینان حاصل شود که دیگر داعش در آنجا دوباره نمی‌آید ما عملیات تصفیوی و تحکیمات خود را در آن ولسوالی ادامه می‌دهیم."

یک‌تن از سربازان نیروهای کوماندوی افغانستان
یک‌تن از سربازان نیروهای کوماندوی افغانستان

​آقای رادمنش به باشنده‌های ولسوالی‌های سرحدی اچین، کوت، ده بالا، لعل پور و هسکه مینۀ ولایت ننگرهار اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغان بخاطر سرکوب مخالفین مسلح دولت بخصوص گروه داعش از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید.

در عین حال مقامات ولایت ننگرهار گفته‌اند، برای تأمین امنیت دایمی مناطق که از وجود جنگجویان داعش پاکسازی شده‌است میکانیزم مشترک از سوی ادارات نظامی و ملکی ساخته شده و بگونۀ کامل عملی خواهد شد.

پس از حملۀ انتحاری خونین بالای تظاهر کننده‌گان جنبش روشنایی در شهر کابل که گروه داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته بود رئیس جمهور غنی دستور داد تا عملیات گسترده علیه این گروه در ننگرهار راه اندازی گردد.

محل رویداد حادثۀ دهمزنگ کابل
محل رویداد حادثۀ دهمزنگ کابل

رئیس جمهور غنی نیز در سفر اخیرش به شرق افغانستان به نظامیان آن ولایت دستور داد تا افراد وابسته به داعش را سرکوب کنند.

از سوی هم شماری از نماینده‌های مردم ننگرهار در ولسی جرگه این عملیات نیروهای امنیتی افغان را بی‌پیشنه می‌دانند.

داکتر عصمت‌الله شینواری نمایندۀ مردم ننگرهار در ولسی جرگه ضمن تأکید بر بی‌سابقه خواندن این عملیات می‌گوید که بخاطر تأمین امنیت دایمی مناطق که از وجود مخالفان مسلح دولت در برخی از ولسوالی‌های این ولایت پاکسازی شده‌است باید تدابیر لازم گرفته شود.

شینواری: داعش به اندازۀ زیاد از بین برده شده و ساحه نیز تصفیه شده است.
شینواری: داعش به اندازۀ زیاد از بین برده شده و ساحه نیز تصفیه شده است.

وی افزود:

"داعش به اندازۀ زیاد از بین برده شده و ساحه نیز تصفیه شده بعداً معلوم می‌شود که این داعش باز هم آنجا حضور پیدا می‌کند یا خیر، مرکز مهم آن‌ها ساحۀ کوت بود که فعلآ بدست حکومت است."

بر اساس معلومات وزارت دفاع در عملیات‌های نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی‌های اچین و کوت بیش از ۳۰۰ تن از افراد وابسته به گروه داعش کشته‌اند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت همچنان می‌گوید که حدود ۱۰۰ تن از جنگجویان این گروه زخمی و تعدادی زیادی‌شان بازداشت گردیده‌اند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG