لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۸

زعیم آیندۀ امریکا اهداف مناسبی در افغانستان تعیین می‌تواند؟


ورلد پولیتیکل ریویو

نشریۀ ورلد پولیتیکل ریویو نیز در مقالۀ به همین حملات کابل اشاره کرده و مقاله نوشته است.

هرچند این مقاله بیشتر روی این موضوع تمرکز دارد که رئیس جمهور آیندۀ امریکا چگونه می‌تواند اهداف مناسبی را برای امریکا در افغانستان تعیین کند.

به نوشتۀ ورلد پولیتیکل ریویو، رئیس جمهور آیندۀ امریکا احتمالاً این فرصت را خواهد داشت که یکبار دیگر روی مأموریت کشورش در افغانستان غور کند.

این نشریه همچنان می‌نویسد، بزرگترین مشکل در افغانستان اینست که به شکل تدریجی توجه از هدف دراز مدت دولت سازی به تهدیدهای که داعش و طالبان متوجه افغانستان می‌سازند منحرف می‌شود.

ورلد پولیتیکل ریویو افزوده است که تیم اشرف غنی و عبدالله عبدالله تا سال ۲۰۱۹ در قدرت باقی می‌ماند و رئیس جمهور آیندۀ امریکا با این دو رهبر کار خواهد کرد تا آنها ظرفیت دولت افغانستان را به طور تدریجی بالا ببرند، بر ضد فساد مبارزه کنند و حکومت کابل بتواند برخی از طالبان را در جریان اصلی سیاست افغانستان شامل بسازد.

ستارز اند سترایپس

نشریۀ ستارز اند سترایپس به نقل از یک اعلامیۀ اردوی امریکا نوشته است که ایالات متحده یک لوای ۸۰۰ نفری نیروهای هوایی اش را به افغانستان می‌فرستد.

به گزارش نشریه، این لوا در حمایت از نیروهای افغان، هیلیکوپترهای نوع بلک هاک، چینوک و اپاچی را به پرواز در می‌آورند.

میکیشا مک‌کولم یک سخنگوی اردوی امریکا گفت، این سربازان شاید با مأموریت‌های لوجستیکی و ترانسپورتی مواجه شوند، اما وی این را نگفت که این سربازان در مأموریت‌های جنگی سهم خواهند گرفت یا خیر؟

در ادامۀ این گزارش ستارز اند سترایپس به نقل از جنرال واین گریکسبی قومندان فرقۀ که این لوا بخشی از آن آنست آمده که سربازان این لوا برای یک مدت طولانی آموزش دیده و آمادۀ انجام مأموریت در افغانستان استند.

نشریه می‌افزاید اردوی امریکا در حالی این سربازان آموزش دیده در بخش هوایی را به افغانستان می‌فرستد که در این اواخر خشونت‌ها در برابر مأموریت ناتو در افغانستان افزایش یافته است.

ستارز اند سترایپس در این ارتباط به حمله بر اعتراض‌های صلح آمیز در کابل اشاره کرده که گروه مسلح داعش مسئولیت آنرا به دوش گرفت.

XS
SM
MD
LG