لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

باشندگان بلخ: رقم پولیس زن در ولسوالی‌های این ولایت افزایش یابد


ساکنان ولایت بلخ از کمبود و نبود پولیس زن در برخی از ولسوالی‌های این ولایت شکایت دارند.

آنها می‌گویند که نبود پولیس زن در ولسوالی‌ها مشکلات حقوق بشری زنان را افزایش داده و سبب به وجود آمدن ناامنی در بیشتر این مناطق شده‌است.

باشندگان ولسوالی‌های دولت آباد، چهاربولک، شولگره و چمتال با وجودیکه حضور زورمندان محلی و فعالیت‌های تخریبی طالبان را عامل ناامنی می‌دانند، با آنهم می‌گویند که کمبود پولیس ملی بخصوص نبود پولیس زن در ولسوالی‌ها به مشکلات امنیتی شان افزوده است.

یاسر و جاوید دو تن از ساکنان بلخ در رابطه گفتند:

" یاسر استم از ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ، بلی نا امنی نسبی در ولسوالی ما وجود دارد، اما مشکل اصلی این است که با کمبود پولیس مواجه هستیم و نبود پولیس زن سبب شده که به مشکلات زنان ولسوالی ما از سوی دولت کمتر رسیدگی شود."

" نام مه جاوید است از دولت آباد استم، در ولسوالی ما اصلاً پولیس زن را مه ندیدم، اگر وجود هم داشته باشد، اما تا به حال فعالیت عملی شان را ندیدیم و شما میفهمین که مشکلات حقوق بشری زنان در ولسوالی زیاد است و نبود پولیس زن به این مشکلات می‌افزاید."

با این حال مقامات امنیتی قوماندانی امنیه بلخ نیز مشکل نبود پولیس زن در این ولایت را پذیرفته می‌گویند که در تلاش اند با جذب نیروهای امنیتی بیشتر این مشکل را حل سازند.

عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ به این باور است که تشکیلات پولیس زن در بلخ نسبت به سایر ولایات درجه اول کم بوده و مسئله یاد شده سبب شده‌است تا مشکلات امنیتی بروز کند.

عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ
عبدالرزاق قادری آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ

آقای قادری در مورد کمبود پولیس زن در ولسوالی‌های بلخ گفت:

" بلی پولیس زن در ولسوالی‌های بلخ کم است و ما تلاش داریم که بر اساس نیاز به این ولسوالی‌ها نیروی پولیس زن استخدام کنیم تا به مشکلات مردم رسیدگی صورت بگیرد."

باید گفت که به قول آگاهان حاکمیت، عرف ناپسند در جامعه و موجودیت فرهنگ مرد سالاری سبب شده‌است تا از حضور بیشتر زنان در صفوف نیروهای امنیتی بکاهد.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG