لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۵

ضیا: ولسوالی خواجه غار از وجود مخالفین مسلح پاکسازی می‌شود


محمد یاسین ضیاء والی تخار
محمد یاسین ضیاء والی تخار

مسئولان محلی ولایت تخار می‌گویند که عنقریب به هدف تصفیه و پاکسازی ولسوالی خواجه غار این ولایت از حضور طالبان مسلح عملیات تصفیوی راه اندازی می‌شود.

در این اواخر بار دیگر طالبان مسلح برخی ساحات ولسوالی خواجه ‌غار ولایت تخار را تصرف کرده‌اند و افزون بر آن برخی ساحاتی این ولسوالی شاهد درگیری‌های پراکنده میان طالبان مسلح و نیروهای دولتی می‌باشد.

مسئولان محلی تخار می‌گویند که به زودی عملیات نیروهای مشترک افغان به هدف سرکوب طالبان مسلح در این ولسوالی راه اندازی می‌گردد.

محمد یاسین ضیاء والی تخار می‌گوید که نیروهای مشترک افغان در حال اتخاذ راه اندازی عملیات تصفیوی در ولسوالی خواجه‌ غار هستند، تا تمامی ساحات این ولسوالی را از حضور هراس افگنان پاکسازی نمایند.

آقای ضیاء در این خصوص به رادیو آزادی چنین گفت:

"در برخی ساحات ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز تغییرات بوجود آمده و این تغییرات منجر به این شد که برخی ساحاتی ولسوالی خواجه‌ غار آسیب پذیر شوند و به همین اساس قوت‌های شجاع خاص ما به کمک سایر نهادهای امنیتی به این‌جا آمده‌اند."

از سوی هم، شماری از سربازانی که در لسوالی یاد شده در خط مقدم جبهه در برابر طالبان مسلح حضور دارند آنان می‌گویند تا زمانیکه نیروهای بیشتر به این ولسوالی اعزام نشود و با نیروهای زمینی کمک هوایی صورت نگیرد، به زودی این ولسوالی از حضور طالبان مسلح تصفیه نخواهد شد.

شماری از سربازان در این مورد چنین گفتند:

"در عملیات باید طیاره ما را کمک کند و هم‌چنان نیروهای کمکی اضافه بیایند و نیروهای پولیس ملی و اربکی نیز با ما هم‌کاری کنند تا به یک باره‌گی حمله کنیم که دشمن را تا ولسوالی دشت ارچی ختم کنیم."

"اگر طیاره ما را کمک نکند، ما نمی‌توانیم که پیش روی کنیم، ما به کمک طیاره نیاز داریم تا قوت‌های زمینی را هم‌کاری کند و سنگرهای دشمن را مورد حمله قرار بدهد که ما پیش روی کنیم و دشمنان مردم افغانستان را نابود سازیم."

با این همه، جلال یفتلی قوماندان قطعه خاص اردوی ملی می‌گوید که هم اکنون نیروهای دولتی با تجهیزات و وسایط پیش رفته مجهز هستند و با یک مورال قوی در برابر طالبان مسلح می‌رزمند و هراس افگنان دیگر توان این را ندارند که در برابر نیروهای مشترک افغان بجنگند.

جلال یفتلی قوماندان قطعه خاص اردوی ملی
جلال یفتلی قوماندان قطعه خاص اردوی ملی

آقای یفتلی در این مورد اضافه کرد:

"ما عملیات تصفیوی را از ساحه‌ای قرلُق ولسوالی دشت ارچی آغاز کردیم و همین حالا هم عملیات ما ادامه دارد و به دشمن تلفات وارد کردیم و به زودی ولسوالی خواجه‌ غار را نیز تصفیه و پاکسازی می‌کنیم."

ولسوالی خواجه‌ غار ولایت تخار یکی از ولسوالی‌های نا امن این ولایت شمرده می‌شود که سال گذشته برای چند روز به دست طالبان مسلح نیز سقوط کرده‌بود و این ولسوالی با ولسوالی‌ دشت ارچی ولایت کندز هم‌سرحد بوده که برخی اوقات از طرف ولسوالی دشت ارچی کندز مورد حملات تهاجمی و تعرض طالبان مسلح قرار می‌گیرد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG