لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۲

عبیدالله: مخالفین مسلح بالای پوسته‌های امنیتی قوش تپه حمله کردند


شب گذشته مخالفین مسلح دولت بار دیگر حملات گسترده را در مناطق مختلف به خصوص بازار ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان آغاز کردند.

حاجی عبیدالله یکتن از قوماندانان پولیس‌ محلی قوش تپه به رادیوآزادی که در جریان جنگ صحبت می‌کرد گفت، بیش از ۵۰۰ تن از مخالفین که از ولایات فاریاب و سرپل آمده‌اند بالای پوسته‌های امنیتی این ولسوالی حملات تهاجمی را انجام دادند.

به گفته وی، رهبری این جنگ را طالبان ازبیکستانی بنام شبکه ترمزی به عهده دارند.
وی گفت:
"فعلاً جنگ شدید ادامه دارد و به تعداد بیشتر از ۵۰ ازبیکستانی‌ و پاکستانی‌ در رأس ‌شان هستند بالای ما حمله کردند بعد از ختم جنگ برای تان ارقام از کشته و زخمی‌ها می‌دهیم."

جنگ در قوش تپه از آغاز شب تا با مداد امروز "یکشنبه" به شدت ادامه داشت، اما تا هنوز از ارقام دقیق کشته و زخمی‌های این رویداد گزارش داده نشده‌است.

در همین حال محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می‌گوید، ولسوالی قوش تپه یکی از ولسوالی‌های دور دست بوده و از شهر شبرغان مرکز این ولایت ۹۰ کیلومتر فاصله دارد که برای فعلاً مسیر این راه بروی ترافیک مسدود است.

آقای غفوری گفت، بخاطر کمک به نیروهای امنیتی و باز شدن این راه آنها عملیات " ظفر ۷ " را راه اندازی کرده‌اند تا این راه بروی ترافیک باز شود.

وی در ادامه گفت:
"فعلاً مخالفین در مسیر راه حضور دارند عملیات ما هم در جریان است. حکومت محلی کوشش می‌کند تا ولسوالی قوش تپه را از وجود مخالفین به کلی پاکسازی نماید."

ولسوالی‌های آقچه، مردیان، فیض آباد و قوش تپه جوزجان از سه روز به این طرف شاهد جنگ‌های شدید بین نیرو‌های امنیتی و مخالفین مسلح دولت بوده که به گفته مسئولان امنیتی در چند روز گذشته مخالفین با دادن ۱۱کشته و ۲۲ زخمی منطقه را ترک نموده و به طرف ولسوالی دولت آباد بلخ فرار نموده‌اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام از نبرد روز گذشته ولسوالی قوش تپه نوشته است که نیروهای آنها دو پوسته را در این ولسوالی تصرف کرده‌اند و اما تا هنوز از جنگ شب گذشته چیزی گفته نشده‌است.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG