لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۲

قوانج: کار ترمیم ۲۰۰ ملی بس غیر فعال جریان دارد


وزارت ترانسپورت افغانستان می‌گوید که کار ترمیم ملی بس‌های از کار افتاده در شهر کابل با جدیت ادامه دارد.

حکمت‌الله قوانج سخنگوی این وزارت روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که از میان بیش از ۶۰۰ عراده بس غیر فعال،۲۰۰ عراده آن آماده ترمیم است.

وی گفت:

"اقدامات که در حکومت جدید صورت گرفته فعلاً بیش از ۵۰-۶۰ عراده بس که غیر فعال در سال‌های قبل از بودجه شخصی ملی بس این‌ها ترمیم شد و در خدمت همشهریان گذاشته شد چیزی را که ما انجام دادیم تمامی بس‌های که بود بررسی شد ۲۰۰ عراده فعلاً آماده ترمیم است."

قوانچ: ۲۰۰ عراده بس آماده ترمیم است.
قوانچ: ۲۰۰ عراده بس آماده ترمیم است.

نبود افراد مسلکی، کمبود بودجه، عوارض جزئی تخنيكی و عدم توجه مسئولین وزارت ترانسپورت و تصدی ملی بس به حفظ و مراقبت ملی بس‌ها از عوامل عمده استهلاک ملی بس‌ها در کابل خوانده می‌شود.

وزارت ترانسپورت افغانستان همچنان گفت که حکومت برای بدست آوردن یک هزار بس شهری کمک شده از سوی هند آماده‌گی‌ها را اتخاذ کرده و منتظر اقدامات هند در این زمینه می‌باشد.

به گفته مسئولین این وزارت، با رسیدن این بس‌ها یک بخشی از مشکلات باشنده‌گان شهر کابل از ناحیه کمبود بس‌های شهری مرفوع خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، در بیش از یک و نیم دهه اخیر هند، پاکستان، ایتالیا و جاپان بیش از سه هزار عراده بس‌ شهری با افغانستان کمک کرده‌اند.

اما با این هم باشنده‌های کابل از کمبود ملی بس‌های شهری شکایت کرده می‌گویند که با مشکلات زیادی روبرو هستند.

یک‌تن از باشنده‌های شهر کابل خواست‌ا‌ش را در این زمینه چنین بیان کرد:

"قسمی که امروز می‌بینیم اکثر ملی بس‌های که است یعنی از طرف دولت نیست. ساعت‌ها مردم برای موتر در ایستگاه‌ها ایستاده می‌شوند. خدا کند که موتر های ملی بس دوباره در شهر کابل به فعالیت آغاز کند."

باشنده‌گان کابل از حکومت می‌خواهند تا در کنار افزایش بس‌های شهری به وسعت سرک‌ها، تنظیم فعالیت بس‌ها و ایجاد ایستگاه‌های معیاری شهری نیز توجه نماید.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG