لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۳

آرمان ملی: فعالیت داعش در جوزجان نیز آغاز شده‌است


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به حمله اخیر در ساحه دسپیچری کابل و تهدیدات گروه دولت اسلامی یا داعش اختصاص داده اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش گفته است که حمله بر کمپنی نارت گیت در شهر کابل و برخی پرسش‌ها.

سرمقاله نویس می‌گوید که این حمله بسیار نیرومند بود و صدای آن در نیمه شب باشنده های شهر کابل را از خواب بیدار ساخت.

به گفته سرمقاله نویس این حمله نیز با استفاده از یک موتر باربری انجام شد و مشابه حمله چند ماه پیش در منطقه شاه شهید شهر کابل بود.

سرمقاله نویس پرسیده‌است که همچو حملات سبب ترس و نگرانی مردم می‌شود و این پرسش نیز مطرح می‌شود که حمله کننده‌ها چگونه توانستند موتر باربری پُر از مواد انفجاری را به این ساحه انتقال بدهند.

سرنوشت انجام همچو حملات از سوی طالبان را در شهری که بیش از پنج میلیون تن در آن زنده‌گی می‌کنند حیران کننده خوانده‌است.

ویسا

روزنامه ویسا نیز در سرمقاله اش به همین حمله اشاره کرده و گفته است که در دو کیلومتری محل رویداد نیز مردم متضرر شده‌اند.

سرمقاله نویس می‌گوید، افغانستان در بازی جهانی که انجام دادن آن از توان طالبان مسلح بالا است گیرمانده و حکومت باید از آن درک قوی داشته باشد.

سرمقاله نویس گفته است، سالهاست که افغانستان در آتش جنگ می‌سوزد و حکومت تلاش کرده تا مخالفان مسلح را بازداشت و یاهم از پا در آورد.

اما سرمقاله نویس می‌نویسد که راه حل برای خاتمه این جنگ کشتن و گرفتاری مخالفان مسلح نیست بلکه به باور وی راه های مناسب تر و منطقی تر باید جستجو گردد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی به تهدید داعش در افغانستان اشاره کرده و گفته است که فعالیت این گروه در ولایت جوزجان نیز آغاز شده‌است.

در مطلب به نقل از والی جوزجان آمده است که جنگ این گروه در این ولایت را دو تن از جنرالان پاکستانی رهبری می‌کند و برخی از طالبان نیز با داعش پیوسته اند.

در مطلب به اظهارات اعضای شورای ولایتی جوزجان نیز پرداخته شده که گفته اند که اگر جلو فعالیت داعش در این ولایت گرفته نشود جوزجان نیز با سرنوشت ولایت ننگرهار روبرو خواهد شد.

چراغ

و روزنامه چراغ در مطلبی به سخنان جنرال جان نیکولسن قومندان نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان پرداخته که گفته است هفتاد درصد داعشیان که در افغانستان می‌جنگند اعضای پیشین گروه طالبان پاکستان هستند.

نویسنده مطلب گفته است که این طالبان پس از راه اندازی عملیات ضرب عضب در پاکستان با داعش پیوستند و به افغانستان آمدند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG