لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۴

قایقرانان اروپایی: دریای پنجشیر مناسب ترین دریا برای قایقرانی است


یک گروه از قایقرانان در این اواخر از پنجشیر بازدید نموده و در آبهای زلال دریای این ولایت قایقرانی کرده‌اند.

آنها گفته اند که دریای پنجشیر از مناسب ترین دریا ها برای ورزش قایقرانی می‌باشد.
در یک روز آفتابی کودکان و نوجوانان بسیاری در کنار دریای پنجشیر ایستاده بودند و قایقرانان را که کشتی‌های بادی رنگارنگ خود را پارو می‌زدند با چشمان خود دنبال می‌کردند.

دریای خروشان پنجشیر با سرعت معمول خود جریان داشت و در کنار آن افراد پولیس هم صف بسته بودند. کشتی‌ها در امواج می‌رقصیدند و راه می‌پیمودند.

این یکی از روزهای بسیار زیبای تابستان امسال در پنجشیر بود.

قایقران سکاتلندی، کالم سترانگ که در رشتۀ زمین شناسی در پوهنتون آیدنبرگ تحصیل کرده‌است به آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس گفته است که دریای پنجشیر یکی از مناسب ترین دریاهای دنیا برای ورزش قایقرانی است.

سه نفر دیگر او را در این سفر همراهی کرده‌اند. این چهار ورزشکار همۀ پول و وقت اضافی خود را برای این سفر تخصیص دادند تا صاف ترین آبهای دنیا را دریابند. ناامنی‌های افغانستان مانع رفتن آنها به این کشور نشده‌است.

کالم سترانگ سکاتلندی در این سفر همراهی جوریا دیکنز بریتانوی، جمیز سمیت سکاتلندی و کریستوف ستورسای اتریشی را با خود داشت.

کالم سترانگ به خبرنگار آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس در پنجشیرگفته است: " قبل از اینکه اینجا بیایم بسیار می‌ترسیدم چون از افغانستان همیشه اخبار نا خوشایندی می‌رسد، ولی به نظر من شما می‌توانید به هر نقطۀ دنیا بروید در آنجا مردم بسیاری خوب اند. دریای اینجا بسیار قشنگ است ما هم خواستیم اینجا بیاییم."

این قایقرانان می‌گویند، از این بسیار خوش اند که ورزش قایقرانی را به مردم پنجشیر معرفی کرده‌اند.

آنها به تعداد از باشندگان این ولایت در این مورد آموزش هم داده‌اند.

XS
SM
MD
LG