لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۴

غنی: جوانان نسل نفاق نه بلکه نسل اتصال است


رییس جمهور غنی روز پنج شنبه در نشست تحت نام "شبیه سازی بین‌المللی پامیر ملل‌متحد" گفت که جوانان نسل نفاق نه بلکه نسل اتصال است و با توجه به دانش و تجربه جوانان، افغانستان به صلح دایمی خواهد رسید.

آقای غنی در کنفرانسی که از سوی جوانان دایر شده بود ضمن تأکید بر اینکه ادارات افغانستان روز به روز جوانتر میشود گفت که نسل نو دارای فهم و دانش بیشتر است و می‌تواند با گرفتن مسئولیت رهبری کشور شان، افغانستان را به صلح و ثبات برسانند.

وی افزود:

"امروز ادارات افغانستان در حال جوانتر شدن و مسلکی شدن است، به چیزی‌که من امید دارم این است که شما جوانان تجربه، تعهد و دیدگاه دارید که افغانستان را به صلح نزدیک می‌کند."

برگزار کنندگان این نشست سه روزه می‌گویند که روی این مسئله نیز بحث می‌کنند که چگونه جوانان می‌توانند در همکاری با سازمان ملل در تأمین صلح و ثبات در کشور نقش بازی کنند.

فاطمه یکی از این برگزارکنندگان گفت که جوانان از سراسرکشور خواسته شده و نقش سازمان ملل در روند صلح به بحث گرفته می‌شود.

در همین حال فرانز مایکل ملیبن سفیر اتحادیه اروپا در کابل، نیز نقش جوانان در تأمین صلح و ثبات در افغانستان را با اهمیت خواند.

ملیبن: فرصت‌های موجود را بدست آورده و برای آینده و جامعۀ تان استفاده کنید.
ملیبن: فرصت‌های موجود را بدست آورده و برای آینده و جامعۀ تان استفاده کنید.

آقای ملیبن گفت که جوانان افغان باید بدانند که جامعۀ جهانی در کنار شان است.

وی گفت:

"فرصت‌های موجود را بدست آورده و برای آینده و جامعۀ تان استفاده کنید، شما باور کنید که جامعۀ جهانی برای حمایت از افغانستان متعهد است."

سخنان محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه که در این کنفرانس شرکت کرده بود، بیشتر روی نقش سازمان ملل در پروسۀ صلح متمرکز بود.

وی چنین گفت:

"این سازمان در یک و نیم دهۀ گذشته بیشتر بالای روند صلح، تنظیم کمک‌های جهانی به افغانستان و توجه به حقوق بشر داشته و هنوز هم همکاری این سازمان در دراز مدت محسوس‌است."

محقق: این سازمان در یک و نیم دهۀ گذشته بیشتر بالای روند صلح، تنظیم کمک‌های جهانی به افغانستان و توجه به حقوق بشر داشته است.
محقق: این سازمان در یک و نیم دهۀ گذشته بیشتر بالای روند صلح، تنظیم کمک‌های جهانی به افغانستان و توجه به حقوق بشر داشته است.

اقای محقق همچنان بالای جوانان صدا زده گفت که با هم پذیری و بلند بردن ظرفیت‌های عملی شان، برای یک افغانستان با ثبات گام بردارند.

از سوی هم محمد بشیر هاتف آگاه سیاسی می‌گوید استخدام جوانان در ادارات دولتی و استفاده از دانش آنان زمان زیادی را در بر خواهد گرفت.

اقای هاتف می‌گوید، بیروکراسی، نفوذ برخی افراد و اشخاص در نظام، فساد اداری، حاکم بودن روابط برضوابط و استفاده از جوانان در برخی موارد از عواملی اند که جلو پیشرفت جوانان شده‌است.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG