لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۲

فارن پالیسی: نیروهای افغان از اطفال سرباز گیری میکنند


نشریۀ فارن پالیسی

نشریۀ فارن پالیسی در شمارۀ اخیر خود با اشاره به مسئلۀ استخدام کودکان در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان تحت عنوان "نیروهای افغان از اطفال به حیث عسکر استفاده می‌کنند، ولی با آن‌هم امریکا به آنها پول می‌دهد." می‌نویسد:

بر اساس یک قانون امریکا که در سال ۲۰۰۸ میلادی نافذ شد، به کشورهای که کودکان را در صفوف نیروهای مسلح خود استخدام می‎کنند، رسانیدن مساعدت‎های خاص نظامی امریکا و یا اسلحه، ممنوع شده‎است. اما اداره رئیس جمهور اوباما می‌گوید، این قانون بالای افغانستان تطبیق نمی‌شود، چون به گفتۀ کارشناسان پولیس محلی این کشور که از اطفال به حیث سرباز استفاده می‌کند، مانند ملیشه‌ها و یا شبه نظامیان عمل می‌کند، نه مانند یک بخشی از نیروهای مسلح.

اما در کابل یک تصویر متفاوت از پولیس محلی و نقش آن در منازعۀ مسلحانه داده می‌شود.

وزارت داخلۀ افغانستان در یک ایمیل در پاسخ به این‌که آیا پولیس محلی به حیث یک بخش از حکومت محسوب می شود نوشته‌است، پولیس محلی یک نیروی مسلح دفاعی است که توسط حکومت افغانستان ایجاد و تمویل می شوند و هدف آن عملکرد در سطح قریه‌ها "تامین امنیت مناطق نا امن" بوده‎است.

فارن پالیسی می افزاید:

یک سند دیگر واضح می سازد که این نیرو مانند پولیس در کشورهای غربی نیست و در مورد جرایم تحقیق نکرده، یا مجرمین را دستگیر نمی‌کند. یگانه وظیفۀ آن مانند ملیشه‌ها، مبارزه با شورشیان‌است.

نشریه هنری آنلاین بی هولد

نشریهء هنری آنلاین بی هولد (Behold) به یک بخش کاملاً متفاوت زنده گی مردم افغانستان پرداخته، تحت عنوان "پانزده سال امید و هراس در افغانستان" در مورد نمایش‌گاه عکاسی پاولا برونستاین(Paula Bronstein) گزارش را نشر کرده، می نویسد:

پاولا برونستاین از پانزده سال قبل از نخستین روزهای تهاجم امریکا بر افغانستان و از اولین بازدید اش از این کشور تا اکنون، اکثر مناطق افغانستان را دیده‌است.

پاولا برونستاین که بارها به افغانستان برگشته است در کتابی که توسط نشرات پوهنتون تکزاس امریکا چاپ شده و "افغانستان، بین امید وهراس" نام دارد، یکصد و چهارده تصویر افغانستان را نشر کرده‌است که از تاریخ و فرهنگ غنی و مغلق این کشور حکایت می‌کنند.

نشریۀ هنری آنلاین بی هولد از قول پاولا برونستاین نوشته‌است که می‌‎گوید، او و ناشرش خواسته اند تصویر آنچنانی از فرهنگ افغانستان را ارائه کنند که در مطبوعات انعکاس نمی‌یابد.

به گفتۀ پاولا برونستاین می توان این کتاب را به مثابۀ یک چیز متفاوت در مورد افغانستان داشت.

XS
SM
MD
LG