لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۰

سرخط: حکومت دو سره و تذکره دو سره


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره های خود به موضوع نشست اضطراری یک هلیکوپتر پاکستانی در ولسوالی ازره ولایت لوگر و طرح جدید تذکره های الکترونیکی پرداخته اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی نوشته است که در این هلیکوپتر داماد راحیل شریف لوی درستیز پاکستان نیز حضور داشت.

نویسنده مطلب گفته است که در این هلیکوپتر برای ملا شیرین و ملا همایون قوماندانان محلی طالبان یک صدو چهل هزار دالر، سه صد سیت موبایل و یونیفورم نظامی انتقال شده‌است.

در سرمقاله این روزنامه آمده است که پاکستان از مخالفان مسلح دولت حمایت می‌کند و حتی از طریق هوا برای آنان اکمالات می‌رساند.

به نوشته سرمقاله نویس، حالا باید موضوع حمایت پاکستان از طالبان مسلح با مردم و جامعه جهانی بگونه واضح در میان گذاشته شود.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش به چگونگی مبارزه پاکستان با مخالفان مسلح پرداخته و گفته است که این موضوع قابل تعجب است.

به باور نویسنده رویداد نشست اضطراری هلیکوپترپاکستان در ولایت لوگر نشان دهنده حمایت این کشور از مخالفان مسلح دولت افغانستان است و باید این مسئله نظر انداز نشود.

سرمقاله نویس می‌گوید که افغان ها به مبارزه پاکستان با تروریزم باور ندارند و بهتر اینست که امریکا در برابر گروه های تروریستی و حامیان آن با جدیت اقدام کند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی گفته است که عمله هلیکوپتر پاکستانی بزودی به آن کشور سپرده خواهد شد.

در مطلب به نقل از طالبان مسلح آمده است که پاکستان نیاز به تماس با مقامات افغان و امریکایی در رابطه به عمله هلیکوپتر ندارد.

ویسا در مطلب جداگانه به استناد گفته های برخی از اعضای مشرانو جرگه نوشته است که طرح تذکره های الکترونیکی از سوی ریاست اجرائیه در مخالفت با قانون اساسی افغانستان قرار دارد.

سرخط

و روزنامه سرخط سرمقاله اش را زیر عنوان حکومت دو سره و تذکره دو سره نوشته است.

سرمقاله نویس می‌گوید، اینکه در تذکره الکترونیکی کلمه ملت و دین گنجانیده نمی‌شود اما در کاپی دیگری آن بیش از سی مورد ثبت می‌گردد هیچ منطق ندارد.

در سرمقاله آمده است که افغانیت هویت همه باشنده های افغانستان است و بدون در نظرداشت هویت ملی نمی‌توان شناخت خود را حفظ کرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG