لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۵

یک مرد در جوزجان بالای دختر ۱۴ ساله‌اش تجاوز جنسی کرده‌است


مقامات امنيتى در ولايت جوزجان مى‌گويند که يک مرد ۵۰ ساله به اتهام تجاوز جنسی بالای دخترش در ولسوالی آقچۀ اين ولايت بازداشت شده‌است.

عبدالحفيظ خاشعی آمر امنيت قوماندانی امنيه ولايت جوزجان به رادیو آزادی گفت که اين مرد پنجاه ساله کارگر روى جاده است و دخترش که ۱۴ سال عمر دارد، ادعا دارد که او توسط پدرش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌است.

آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان افزود:

"ما مبنی بر اظهارات اين دختر، پدرش را دستگير نموديم و قضيه تحت پيگرد قرار دارد و اين مرد، شش فرزند دارد و ما جريان را به طب عدلی محول نموده‌ايم تا جزئيات اين واقعه برملا شود."

مسئولان مدیریت جرایم جنایی جوزجان نیز می‌گویند پس از معاينه داکتران واضح شده که اين دختر باکره است و پدر اين دختر نتوانسته فعل زنا را به شکل کامل بالای دخترش انجام دهد، ولی فعل زنا صورت گرفته‌است.

شماری از باشنده‌گان شهر شبرغان، در واکنش به اين رويداد مى‌گويند اين مرد بايد اعدام شود:

"غلام سخی هستم يک تن از باشنده‌گان شهر شبرغان، این قسم آدم‌ها نبايد زنده بمانند دولت خودش باید یک تصمیم بگیرد و در پیشروی مردم اعدامش کند."

"نام من اسکندر، از شهر شبرغان چیزی که قانون دولت است باید بالای این آدم تطبیق شود تا دیگران پند بگیرند."

در عین حال سازمان حقوق بشر و نهادهای جامعه مدنی نیز این وضعیت را نگران کننده دانسته می‌گویند که برای عاملین چنین قضایا باید جزای سنگین داده شود.

صمیمی: برای اینکه قانون بالای مجرمین به صورت جدی تطبیق نمی‌شود چنین قضایا افزایش می‌یابد.
صمیمی: برای اینکه قانون بالای مجرمین به صورت جدی تطبیق نمی‌شود چنین قضایا افزایش می‌یابد.

مغفرت صمیمی مسئول حقوق بشر و رئیس نهادهای مدنی جوزجان گفت برای اینکه قانون بالای مجرمین به صورت جدی تطبیق نمی‌شود چنین قضایا در شهر ها و محلات افزایش می‌یابد.

وی می‌گوید:

"هرچند ما قانون داریم ولی آنطوریکه ما می‌خواهیم قانون در ادارات دولتی بالای مجرمین تطبیق نمی‌شود."

این بار اول نیست که یک پدر بالای دخترش تجاوز می‌کند بلکه به گفته مسئولان سال گذشته نیز در ولسوالی آقچه یک دختر ۱۵ ساله از طرف پدرش چندین بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG