لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۸

سميت: ۷۵۰۰ زن آموزش دیدۀ افغان آماده کاریابی خواهند شد


تفاهمنامۀ ارتقای ظرفیت زنان افغان در بخش مدیریت و رهبری میان ادارۀ انکشاف بین‌المللی ایالات متحده و وزارت کار و امور اجتماعی به امضأ رسید.

اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا یا "USAID" در افغانستان می‌گوید که در دو سال آینده هفت هزار و پنجصد زن افغان در بخش‌های رهبری و مدیریت آموزش دیده و برای کاریابی آماده خواهند شد.

مسئولان این اداره روز سه‌شنبه در کابل گفتند که این اقدام جزء از برنامۀ "پروموت" و تعهد رئیس جمهور غنی مبنی بر ابتکار در ایجاد کار است.

هربی سمیت مسئول این اداره حین امضای تفاهمنامه با وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان در کابل گفت که آنان به تلاش‌های شان برای حمایت از زنان افغان ادامه خواهند داد.

سمیت: اطمینان می‌دهم که ما برای توانمند سازی زنان در کنار شما خواهیم بود.
سمیت: اطمینان می‌دهم که ما برای توانمند سازی زنان در کنار شما خواهیم بود.

وی گفت:

"اطمینان می‌دهم که ما برای توانمند سازی زنان در کنار شما خواهیم بود، بخصوص این اقدام که از طریق وظیفه برای صلح به مشارک زنان در اقتصاد کمک می‌کند و یکی از ابتکارهای رئیس جمهور غنی می‌باشد."

آقای سمیت می‌افزاید که این برنامه بخشی از پروگرام پروموت است که برای پنج سال زنان افغان را در بخش‌های رهبری سیاسی، مدیریت و تجارت آموزش می‌دهد.

پیش از این حکومت افغانستان گفته‌است که سالانه حدود هفت صد هزار جوان از مکاتب فارغ شده‌اند و در جستجوی کار هستند.

به گفتۀ وزارت کار و امور اجمتاعی افغانستان حتی برخی از جوانانی که سند لیسانس نیز در دست دارند با مشکل بی‌کاری در این کشور روبرو هستند.

در این حال وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان می‌گوید که موانع زیادی فراه راه پیشرفت زنان افغان وجود دارد و عدم تجربه کافی کاری یکی از این موانع است.

اوریاخیل: این یک فرصت خوب برای انکشاف زنان افغان است.
اوریاخیل: این یک فرصت خوب برای انکشاف زنان افغان است.

نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی افغانستان می‌گوید که توجه به آموزش زنان افغان در دفاتر دولتی نیز بسیار تأثیر گذار است.

وی گفت:

"این یک فرصت خوب برای انکشاف زنان افغان است و پروموت هم یک دست آورد دیگر است، این برنامه برای مدت پنج سال و بین سنین ۱۸ تا ۳۰ خواهد بود، این نماینگر تعهد حکومت و مردم امریکا در راستای انکشاف و اتقای زنان افغان است."

خانم اوریاخیل می‎گوید که این زنان افغان پس از سپری کردن دوره آموزشی سندی را بدست خواهند آورد که تجربه کاری یک‎ساله آنان را ثابت ساخته و در کاریابی آنان را کمک خواهد کرد.

سميت: ۷۵۰۰ زن آموزش دیدۀ افغان آماده کاریابی خواهند شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:57 0:00

در این حال اداره انکشاف بین‎المللی ایالات متحده امریکا می‎گوید که از پانزده سال به این سو برای توانمند سازی زنان افغان کار کرده و در این زمینه به تلاش‎های شان ادامه خواهند داد.

گزارش: تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG