لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۱:۴۵

ویسا: نگرانی ها در مورد هلمند بجا است


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب خود را به جنگ جاری در ولایت هلمند و دستآوردهای آن اختصاص داده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله اش نوشته است که نگرانی ها در مورد هلمند بجا است.

سرمقاله نویس می‌گوید که پیشبینی های برخی رسانه ها و حلقات با خبر درباره هلمند به واقعیت گرائید.

سرمقاله نویس گفته است که وزرای دفاع و امور داخله افغانستان روز گذشته در حالی به هلمند سفر کردند که حلقه محاصره لشکرگاه مرکز این ولایت تنگ تر شده و طالبان شش ولسوالی هلمند را تصرف کرده‌اند.

روزنامه نوشته است که جنگ هلمند فاتح ندارد و خسارات بیشتر آن به مردم عام می‌رسد.

ویسا در مطلب جداگانۀ به نقل از اعضای شورای ولایتی هلمند نوشته است که این ولایت مورد معامله سیاسی قرار گرفته و اگر به وضعیت در هلمند توجه لازم نشود آنان خود دست به کار خواهند شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش گفته است که در هلمند جنگ تریاک، معادن و آب جریان دارد و دشمنان تاریخی افغانستان میدان جنگ را گرم نگهداشته اند.

سرمقاله نویس می‌گوید که شورای امنیت ملی افغانستان دیروز وضعیت امنیتی هلمند را مورد بررسی قرار داد و وزارت دفاع از امنیت لشکرگاه اطمینان داده‌است.

روزنامه نوشته است که مردم عام با اشاره به جنگ در هملند از ناتو و امریکا نیز شکایت دارند و می‌گویند که به توافقنامه های امنیتی توجه نکرده و در این جنگ مداخله ندارند.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی نوشته است که نیروهای امنیتی افغان در خط مقدم جنگ در هلمند با کمبود مهمات و مواد خوراکی روبرو شده‌اند.

در مطلب آمده است که در تمامی مناطق ولایت هلمند درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح ادامه دارد اما شدیدترین جنگ در منطقه چاه انجیر ولسوالی نادعلی است که هزاران سرباز افغان را مصروف ساخته است.

سرخط

و روزنامه سرخط در مطلبی نوشته است که جنگ در افغانستان شدت گرفته اما مقامات از طیاره ها مانند تکسی استفاده می‌کنند.

نویسنده مطلب گفته است که وضعیت امنیتی در این کشور در حال بدتر شدن است و برخی مناطق با خطر سقوط روبرو گردیده‌است.

اما نویسنده مطلب می‌گوید، اکمالات نیروهای امنیتی از راه هوا بگونه لازم صورت نمی‌گیرد و طیارات یا از فعالیت باز مانده و یا هم از آن برای گشت و گذار مقامات استفاده می‌شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG