لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۰

اوریاخیل: به مشکلات معلولین و ورثه شهدا در فراه رسیده‌گی می‌شود


نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین افغانستان
نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین افغانستان

وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین افغانستان به روز "چهارشنبه" به ولایت فراه جهت بررسی مشکلات شهدا و معلولین سفر نمود.

نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین کشور در جلسۀ که با نماینده‌گان مردم و شهدا و معلولین داشت وعده نمود که به مشکلات آن‌ها رسیده‌گی خواهد کرد.

در جلسۀ که به این مناسبت دایر شده بود، انجینر ضیاالدین رئیس انجمن شهدا و معلولین ولایت فراه مشکلات این انجمن را با خانم اوریاخیل شریک نمود و خواستار حل آن گردید.

به گفته او، ریاست کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین در معاشات آن‌ها فساد می‌نماید و آن را به وقت معین آن پرداخت نمی‌کند که در این زمینه باید توجه بیشتر صورت گیرد.

در همین حال مسئولان ولایتی فراه نیز مشکلات معلولین در این ولایت را جدی خواندند.

محمد آصف ننگ والی فراه گفت که معلولین و ورثۀ شهدا در ولایت فراه با مشکلات زیاد روبرو اند و باید وزارت مربوطه در راستای حل این مشکلات توجه نماید.

محمد آصف ننگ والی فراه
محمد آصف ننگ والی فراه

وی افزود:

"این مشکلات به حل نیاز دارد و ما امیدوار هستیم که وزارت مربوطه به این مشکلات‌شان توجه نماید. چیزهایکه نماینده معلولین می‌گوید جدی بوده و اگر به این خواست‌ها توجه شود می‌تواند برای آن‌ها سهولت ایجاد کند."

در همین حال وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین نیز وعده داد که به مشکلات معلولین و ورثۀ شهدا توجه خواهد نمود.

نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی شهدا و معلولین کشور وعده داد که تا ختم امسال معاشات معلولین باقی مانده پرداخته می‌شود و همچنان با نصب سیستم بایومیتریک فساد در معاشات نیز از بین خواهد رفت.

خانم اوریاخیل در ادامه گفت:

"به صفت یک مادر و مهم تر از همه به صفت یک وزیر من مسئولیت کسانی را دارم که همه اقشار محروم جامعه هستند. من تعهد می‌سپارم همانطوریکه که از ته دل به ولایت فراه آمدم و از نزدیک با شما می‌بینم، وعده می‌سپارم که یک روپیه از معاشات شما را کسی حیف کرده نمی‌تواند و وزارت مالیه تعهد کرده‌است که معاشات شما را بزودی اجرا خواهد کرد."

وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین همچنان ساختمان ریاست مربوطه را در ولایت فراه افتتاح نمود که به ارزش مجموعی ده میلیون افغانی اعمار گردیده‌است و مورد استفاده ریاست کار و امور اجتماعی این ولایت قرار خواهد گرفت.

این اولین بار است که وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین به ولایت فراه سفر می‌کند و وعده حل مشکلات معلولین و ورثۀ شهدا را می‌سپارد.

اینکه این وعده‌ها چقدر عملی می‌شوند، گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.

گزارش: احمدشاه فطرت

XS
SM
MD
LG