لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۱:۴۵

نیکولسن: داعش در شرق افغانستان با تلفات سنگینی مواجه شده‌است


قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید، در نتیجه عملیات نیروهای امریکایی بر ضد جنگجویان گروه داعش در شرق افغانستان، تلفات سنگینی به این گروه وارد گردیده‌است.

جنرال جان نیکولسن می‌گوید، نقش قوای امریکایی در عملیات بر ضد جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی بخش از حملات نیروهای نظامی امریکا را تشکیل می‌دهد که برای سرکوب قابلیت‌های این گروه چه در عراق و سوریه و چه در افغانستان به پیش برده می‌شود.

نیکولسن برای گفتگو با نظامیان هندی که در آموزش و تجهیز نیروهای افغان سهم دارند، در دهلی جدید می‌باشد.

نیکولسن: در عملیات در شرق افغانستان تعدادی از قوماندانان و حدود ۳۰۰ جنگجوی گروه داعش کشته شده‌اند.
نیکولسن: در عملیات در شرق افغانستان تعدادی از قوماندانان و حدود ۳۰۰ جنگجوی گروه داعش کشته شده‌اند.

وی گفت:

"نیروهای امنیتی افغان به حمایت قوای امریکایی در چند منطقه ننگرهار عملیات موفق را انجام داده‌اند."

جنرال نیکولسن دیروز در صحبت با خبرگزاری رویترز اضافه کرد که در عملیات در شرق افغانستان تعدادی از قوماندانان و حدود ۳۰۰ جنگجوی گروه داعش کشته شده‌اند.

نیکولسن افزود:

"دشوار است تا شمار دقیق تلفات جنگجویان گروه داعش را شمرد و نشان داد، اما به این گروه حداقل ۲۵ درصد تلفات وارد شده و این یک تلفات سنگینی برای آن‌ها به شمار می‌رود."

همزمان با این، مقامات ولایت ننگرهار هم از تلفات بر جنگجویان گروه داعش در این ولایت خبر داده‌اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار دیروز در صحبتی با رادیو آزادی گفت، در درگیری‌های اخیر مراکز داعش در ولسوالی کوت از بین برده شده، عملیات بر مواضع داعشیان در ولسوالی هسکه مینه به راه انداخته شده و در حال حاضر عملیات نظامی بر علیه جنگجویان گروه دولت اسلامی ادامه دارد.

خوگیانی: در درگیری های اخیر مراکز داعش در ولسوالی کوت از بین برده شده‌است.
خوگیانی: در درگیری های اخیر مراکز داعش در ولسوالی کوت از بین برده شده‌است.

آقای خوگیانی در رابطه به تلفات وارده در ظرف دو هفته به جنگجویان گروه داعش گفت:

"از آغاز عملیات بر ضد داعش به این‌سو، حدود ۳۸۰ جنگجوی این گروه کشته شده که شامل تعدادی از قوماندانان مشهور و جنگجویان خارجی آن می‌باشند. در این درگیری‌ها ۱۱۱ جنگجوی دیگر داعش زخمی شده و ۳۰ تن آن‌ها اسیر گردیده‌اند."

سخنگوی والی ننگرهار گفت، این عملیات مشترک بوده که در آن نیروهای امریکایی قوای افغان را در بخش حملات طیارات بی‌پیلوت و پرتاب راکت از راه دور همکاری خوب کرده‌است.

جنرال نیکولسن در عملیات بر ضد جنگجویان داعش، قوای افغان را ستوده و گفت، اردوی ملی افغان در سال جاری در جنگ وضعیت تهاجمی را اختیار کرده و در عملیات بر ضد طالبان و دیگر گروه‌های مخالف در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی برخورد مؤفقانه داشته‌اند.

XS
SM
MD
LG