لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۲

نواز شریف: به ادارات امنیتی صلاحیت بیشتر داده ‌می‌شود


صدراعظم پاکستان می‌گوید به ادارات امنیتی در مبارزه علیه افراطگرایان مسلح اسلامی صلاحیت و اختیارات بیشتر خواهد داد.

نواز شریف دیروز در یک اجلاس شش ساعته مقامات نظامی و ملکی پاکستان در اسلام آباد در این مورد سخن گفت.

این اجلاس که در ارتباط به حمله خونین روز دوشنبه در شهر کویته برگزار شده بود در پهلوی نوازشریف وزرای کابینه، مشاورین صدراعظم، لوی درستیز قوای مسلح، رئیس آی اس آی و دیگر مقامات اشتراک داشتند.

به گزارش خبرگزاری دی پی ای جرمنی گروه‌های حقوق بشر در مورد افزایش صلاحیت ادارات امنیتی در پاکستان اظهار نگرانی کرده و گفته اند که با این عمل امکان دارد راه برای آزار و اذیت مردم و بیشتر شدن تشدد از سوی مقامات امنیتی باز شود.

نواز شریف صدراعظم پاکستان
نواز شریف صدراعظم پاکستان

اما صدراعظم پاکستان می‌گوید، اگر به ادارات امنیتی صلاحیت و امکانات بیشتر داده شود آنها می‌توانند کار خود را بهتر انجام بدهند.
روز دوشنبه در نتیجه یک حمله انتحاری در پیشروی یک شفاخانه در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان حداقل ۷۴ نفر که اکثریت آنها وکلای مدافع بودند، کشته شدند.

گروه داعش و یک گروه انشعاب کرده طالبان پاکستانی مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند.

تحلیلگر امور سیاسی در اسلام آباد حسن عسکری در صحبت با رادیو آزادی در مورد اجلاس دیروز گفت:
"اگر شما به تصامیم قبلی حکومت مرکزی و حکومت‌های ایالتی نگاه کنید، آنها در عملی کردن طرح ملی ناکام بوده‌اند. پلان تطبیق ملی در سال ۲۰۱۴ ترتیب شد ولی تا حال کدام نتیجه مثبت از آن بدست نیامده‌است و همچنان کدام گام مشخص در راه مسدود ساختن منابع مالی گروه‌های مسلح برداشته نشده است و حکومت‌ها برای اصلاحات مدارس هم کدام قدم نبرداشته اند."

عسکری افزود، مقامات برای جلوگیری از تلاش‌های تروریستی باید در مورد راه‌های نو و موثر صحبت می‌کردند.

در اجلاس اسلام آباد بر ستراتیژی امنیتی داخلی و منطقوی غور شد و تصمیم گرفته شد که برای از بین بردن دشمنان پاکستان تلاش‌های جدی صورت بگیرد.

رئیس حزب اپوزسیون پیپلز پارتی پاکستان خورشید شاه اظهار داشت که با ادارات امنیتی باید حساب می‌شد که چرا در کارهای خود ناکام مانده‌اند، اما در اینجا به آنها صلاحیت بیشتر داده شد.

در بیش از یک دهه گذشته در نتیجه خشونت‌های گروه‌های تروریستی و جنگ‌ها بیش از شصت هزار نفر در پاکستان کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG