لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۹

جنبش عدالت اجتماعی اختلافات میان اشرف غنی و عبدالله را تقبیح کرد


اعضای جنبش مدنی عدالت اجتماعی از رهبران حکومت وحدت ملی می‌خواهند تا هر چه زودتر اختلافات شانرا کنار گذاشته و بخاطر منافع مردم کار کنند.

اعضای این جنبش در یک نشست خبری در کابل گفتند که اگر اختلافات میان رهبران حکومت از بین نرود روز به روز بی‌اعتمادی مردم نسبت به آنها بیشتر خواهد شد.

این جنبش می‌گوید که به دلیل اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی، ناامنی‌ها افزایش یافته و مشکلات بیشتر در کشور ایجاد گردیده‌است.

اعضای این جنبش روز جمعه در یک نشست خبری در کابل گفتند که رهبران حکومت باید بخاطر منافع مردم هر چه زودتر اختلافات میان شانرا کنار بگذارند.

آنها در این نشست یک قطعنامه را نیز صادر کردند.

عین الدین بیک یک عضو این جنبش بخشی از قطعنامه را چنین به خوانش گرفت:

" رهبران حکومت وحدت ملی هر چه عاجل اختلافات شانرا که تا حال از مردم قربانی گرفته است کنار بگذارند، ما اختلافات میان رهبران حکومت را تقبیح کرده و آنها را به خویشتن داری و عملی کردن تعهدات‌شان در برابر مردم فرا می خوانیم."

این در حالیست که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان روز گذشته برای اولین بار بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی بر رئیس جمهور اشرف غنی با شدت انتقاد کرد.

آقای عبدالله برخی از مقرری‌های را که توسط رئیس جمهور اشرف غنی صورت گرفته ویک سلسله تصامیمی که از سوی وی گرفته شده نادرست خوانده و گفته است که در این مورد با رئیس جمهور با تفصیل صحبت خواهد کرد.

در همین حال امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی گفت که قرار است فردا شنبه رئیس جمهور با رئیس اجرائیه ملاقات کرده و روی موارد اختلافی با هم صحبت نمایند.

وی افزود:

" رئیس اجرائیه به مردم افغانستان وعده سپرد که فراد شنبه قرار است با رئیس جمهور ملاقات نماید و همه نگرانی‌های که وجود دارد با وی شریک سازد."

اعضای جنبش عدالت اجتماعی همچنان گفتند، تا زمانیکه اختلافات میان رهبران حکومت از بین نرود و صداقت و هماهنگی میان آنها به وجود نیاید مردم افغانستان هیچگاه با آرامی زندگی نخواهند کرد.

ریاست جمهوری نیز ملاقات هر دو رهبر را تائید کرد اما حالا دیده شود که پس از ملاقات فردا، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه روی مسایل اختلافی تا چه حد به توافق می‌رسند.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG