لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۶

سرخط: تخریب نظام در لباس نظام


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره های خود بیشتر اختلافات میان سران حکومت وحدت ملی و عواقب آن را به بحث گرفته اند.

سرخط

روزنامه سرخط سرمقاله اش را زیر عنوان تخریب نظام در لباس نظام نوشته است.

سرمقاله نویس گفته است، در آستانه دو ساله شدن حکومت وحدت ملی این اظهارات عبدالله عبدالله که گفته است کسی که حوصله بحث را ندارد لیاقت ریاست را هم ندارد نشان دهنده اختلافات شدید میان رهبران حکومت است.

سرمقاله نویس می‌گوید که رهبران جمعیت اسلامی بخصوص عطا محمد نور والی بلخ و صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه بر عبدالله عبدالله حساب می‌کردند اما حالا آنان از آقای عبدالله بخاطر بسته بودن دروازه های قصر سپیدار بر روی شان ناراض هستند.

سرمقاله نویس گفته است که به علت فشارها از سوی جمعیت عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه مجبور شد تا محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را مورد انتقادات شدید قرار دهد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سر مقاله اش گفته است که سران حکومت وحدت ملی هر دوی شان لیاقت رهبری را ندارند و حکومت آنان نیز فاقد مشروعیت است.

سرمقاله نویس می‌گوید که در ماه سنبله دو سال حکومت وحدت ملی تکمیل می‌گردد و راه حل این است که یک حکومت مشروع و قانونی در افغانستان به میان آید.

سرمقاله نویس نوشته است که افزایش صلاحیت های عبدالله عبدالله راه حل نیست بلکه رسیده‌گی به خواست های مردم نیاز اساسی است.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی تحلیلی به اختلافات به میان آمده میان سران حکومت اشاره کرده و گفته است که این زد و بند ها در دو سال گذشته حل نگردید.

در مطلب آمده است که رهبران حکومت وحدت ملی باید برای حل این اختلافات تلاش کنند چون به گفته نویسنده مطلب ادامه این اختلافات سبب افزایش نا امنی‌ها و بروز چالش های بیشتر می‌شود.

آرمان ملی

و روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش به سران حکومت سفارش کرده که کشور را بسوی بحران سوق ندهند.

سرمقاله نویس گفته است که بی باوری و عدم همآهنگی از بیماری مزمن حکومت وحدت ملی است و به نوشته سرمقاله نویس این مریضی تا گلوی رهبران حکومت نیز رسیده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید، اگر رئیس جمهور به این چالش ها رسیده‌گی نکند اختلافات به میان آمده بیشتر شده و ممکن برخی ولایات بدست طالبان مسلح سقوط کند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG