لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۱

لوی سارنوالی، رئیس شورای ولایتی هرات را ممنوع الخروج اعلام کرد


لوی سارنوالی افغانستان وظیفه رئیس شورای ولایتی هرات را بخاطر سوء استفاده از صلاحیت‎های وظیفوی به حالت تعلیق قرارداده واو را ممنوع الخروج اعلام کرده‎است.

این تصمیم لوی سارنوالی افغانستان بعد از ورود کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی همراه با شماری از محافظین مسلح اش به ریاست سارنوالی استیناف هرات اتخاذ شده‎است.

مسئولان محلی هرات می‎گویند رئیس شورای ولایتی یک مظنون در حال تحقیق را به زور از این اداره آزاد کرده‎است.

بدنبال این واقعه لوی سارنوالی افغانستان عاجل تصمیم گرفت تا وظیفه رئیس شورای ولایتی هرات را به حالت تعلیق قراردهد.

لوی سارنوالی افغانستان مکتوب ممنوع الخروجی کامران علیزایی را صادر کرده و به ارگان‎های امنیتی هدایت داده‎است تا مظنونین این قضیه را گرفتار و جهت تحقیق به نهادهای مربوطه تسلیم نمایند.

فرهاد: اداره محلی این موضوع را به مقامات مرکزی انتقال داده و انتظار دارد تا این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.
فرهاد: اداره محلی این موضوع را به مقامات مرکزی انتقال داده و انتظار دارد تا این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

در همین حال اداره محلی هرات توهین به اداره سارنوالی و مداخله در امور قانونی سارنوالان را خلاف موازین پذیرفته اداری خوانده‎است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‎گوید اداره محلی این موضوع را به مقامات مرکزی انتقال داده و انتظار دارد تا این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

از سوی هم خواجه عبدالحق احمدی رئیس سارنوالی استیناف هرات گفت که رئیس شورای ولایتی یک فرد مظنون در حال تحقیق را از این اداره بیرون کرده‎است.

او عملکرد رئیس شورای ولایتی را مخالف با احکام قانون افغانستان خواند.

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی تا اکنون در این مورد ابراز نظری نکرده‎است.

دفتر والی هرات در یک خبرنامه نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته‎است که با جدیت از کار کرد قانونمند ارگان‎های عدلی وقضایی به ویژه سارنوالی این ولایت به عنوان نهاد مستقل و مجری قانون پشتیبانی می‎نماید.

در این خبرنامه آمده‎است که هیچ‎کس حق تعرض به حریم ارگان‎های عدلی وقضایی را ندارد.

فرد مظنونی که رئیس شورای ولایتی از اداره سارنوالی بیرون کرده‎است متهم به تقاضای هشت هزار دالر از ریاست شاروالی در پروژه اسفالت یکی از سرک‎های مرکز شهر هرات‎است.

تقریبا یک هفته قبل ریاست شاروالی هرات یکی از انجینیران ریاست فوائد عامه و شماری از اعضای شورای ولایتی را متهم به فساد اداری از این پروژه کرده بود.

قبل از این واقعه محافظین رئیس شورای ولایتی هرات بالای یکی از سربازان ریاست امنیت ملی هرات که در یکی از چوک‎های شهر سرگرم تأمین امنیت بود شلیک کرده بودند.

تقریبا یک هفته قبل یکی از اعضای شورای ولایتی هرات به اتهام اختظاف ازسوی ریاست امنیت ملی هرات بازداشت شد. اما رئیس شورای ولایتی به این قضیه واکنش نشان داد و مسئولان ریاست امنیت ملی را متهم به بی خبری از قانون کرد.

اما دیده شود که این‎بار مقامات مسئول این موضوع را جدی می‎گیرند یا این‎که این موضوع به مانند دیگر قضایا در همین جا بسته خواهد شد.

گزارش: شاه پور صابر

XS
SM
MD
LG