لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۸

تونر: سران طالبان سلاح خود را به زمین گذاشته، آماده صلح شوند


معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا می‎گوید، امیدوار است که طالبان درک کنند که با جنگ نمی‎توان ثبات را در افغانستان تأمین کرد.

مارک تونر روز گذشته در کنفرانس خبری گفت، امیدوار است که سران گروه طالبان سلاح خود را به زمین گذاشته به قانون اساسی افغانستان ارج بگذارند و به صلح آماده شوند.

آقای تونر در ادامه گفت، با آنکه انشعاب در میان گروه طالبان، روند صلح افغانستان را پیچیده‌تر از گذشته ساخته‌است اما رسیدن به صلح و ثبات در این کشور یکی از اهداف اصلی امریکا می‌باشد.

تونر: روند صلح افغانستان باید به رهبری افغان‌ها به پیش برود.
تونر: روند صلح افغانستان باید به رهبری افغان‌ها به پیش برود.

به گفتۀ معاون سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا، روند صلح افغانستان باید به رهبری افغان‌ها به پیش برود و یگانه راه ثبات دراز مدت و پایان جنگ در افغانستان، صلح است.

این اظهارات را مارک تونر در حالی ابراز کرده که نشست‌های چهار جانبه میان نماینده‌های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین پیرامون صلح در افغانستان نتیجۀ در پی نداشتند.

معاون شورای عالی صلح افغانستان نیز با سخنگوی وزارت خارجه امریکا هم‌نظر است.

عطاالرحمن سلیم در صحبت با رادیو آزادی گفت، برای تأمین ثبات در افغانستان رسیدن به صلح ضروری می‌باشد.

سلیم: شورای عالی صلح مصمم است تا راه‌های را که به صلح می‌رسند استفاده کند.
سلیم: شورای عالی صلح مصمم است تا راه‌های را که به صلح می‌رسند استفاده کند.

وی گفت:

"هیچ وقت یک موضوع با جنگ حل نمی‌شود. شورای عالی صلح مصمم است تا راه‌های را که به صلح می‌رسند استفاده کند چرا که انتخاب مردم افغانستان صلح است و شورای عالی صلح در این راستا تلاش نهایی می‌کند."

معاون سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا همچنان از نیروهای امنیتی افغان ستایش کرده و گفته‌است که در حال حاضر نیرو‌های امنیتی افغان در نقاط مختلف افغانستان مصروف جنگ‌اند.

مارک تونر در ادامه گفت، فصل کنونی جنگ در افغانستان بسیار مشکل بود اما نیروهای امنیتی افغان توانستند بگونه درست مبارزه کنند.

اما به گفته آقای تونر، باید از یاد برده نشود که تهدید هنوز هم موجود است، سطح خشونت در افغانستان هنوز هم بلند بوده و گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی از طریق جنگ فشار وارد می‌کنند.

تونر: امریکا به ادامه حمایت از نیروهای افغان متعهد است.
تونر: امریکا به ادامه حمایت از نیروهای افغان متعهد است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که کشورش به ادامه حمایت از نیروهای افغان متعهد است.

مارک تونر در گفته‌های خود اضافه کرد که ایالات متحده امریکا خواهان یک افغانستان با ثبات، مؤفق و صلح‌آمیز است. وی همچنان از رئیس جمهور و رئیس اجرائیه افغانستان یادآور شده گفت که افغانستان در هژده ماه حکومت وحدت ملی پیشرفت‌های چشمگیری داشته که امریکا می‌خواهد این پیشرفت‌ها ادامه پیدا کند.

XS
SM
MD
LG