لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۰

رحیمی: سربازان امنیتی افغان در آتش یک جنگ تحمیلی جان می‌دهند


محمد آصف رحیمی والی هرات هنگام مراسم تجلیل از نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال افغانستان در ولایت هرات می‎گوید هنوز هم مردم افغانستان در آتش توطئه‎های دشمنان افغانستان می‎سوزند و سربازان امنیتی در آتش یک جنگ تحمیلی و نابرابر جان می‌دهند.

نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال افغانستان در هرات نسبت به سال‌های گذشته به گونۀ کمرنگی تجلیل شد.

ازسوی هم قوماندان قول اردوی دوصد وهفت ظفر در غرب افغانستان اطمینان می‎دهد که بخاطر دفاع از افغانستان در برابر گروه‎های مختلف تروریستی در این کشور مبارزه می‎کنند.

سخنان داغ اما تجیلیل از این روز نسبت به سال‎های گذشته کمرنگ بود.

مقامات محلی در هرات از نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان در یک سالون نسبتا بزرگ تجلیل کردند اما این‎بار خبری ازشور وشعف سال‎های گذشته در هرات نبود.

مقامات محلی در حالی به تجلیل از این روز پرداخته‎اند که محمد آصف رحیمی والی هرات نگرانی شدید خود را نسبت به اوضاع امنیتی در افغانستان ابراز کرد.

در پهلوی این تورن جنرال محی الدین غوری قوماندان قول اردوی دوصد و هفت ظفر در غرب افغانستان از مبارزه جدی نیروهای امنیتی در برابر گروه‎های تروریستی از جمله داعش و القاعده سخن زد.

سخنرانان این برنامه را مردان تشکیل داده بودند اما مسعوده کروخی نماینده مردم هرات در ولسی جرگه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و مقامات محلی را متهم به زن ستیزی در این ولایت کرد.

با این حال محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان هرات تجلیل از این روز را نمایشی توصیف می‎کند.

آقای شهیرمی‎گوید افغانستان در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی به کشورهای خارجی وابسته است و این موضوع استقلال واقعی این کشور را زیر سوال قرارداده‎است.

با تمام این‎ها از بیست و هشتم اسد در افغانستان به عنوان روز استقلال افغانستان یاد می‎شود.

نود وهفت سال قبل شاه امان‎الله خان استقلال افغانستان را از بریتانیای کبیر بدست آورد و از آن زمان تاکنون همه ساله از این روز در ولایات مختلف افغانستان تجلیل به عمل میاید.

گزارش: شاه پورصابر

XS
SM
MD
LG