لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۹

جنگل باغ: طالبان چند پوسته را در خان آباد کندز تصرف کرده‌اند


مقامات امنیتی ولایت کندز می‌گویند، شهر و ولسوالی‌های این ولایت از چندین جهت مورد حمله طالبان قرار گرفته‌اند.

قوماندان امنیه کندز به رادیو آزادی گفت، طالبان توانسته اند که چندین پوسته را در مسیر راه خان آباد تصرف کنند.

قبل از این گزارش شده که حدود ۸۰ عسکر افغان در خان آباد از سوی طالبان محاصره شده و نیاز به مواد غذایی و تجهیزات نظامی دارند.

محمد قسیم جنگل قوماندان امنیه کندز
محمد قسیم جنگل قوماندان امنیه کندز

محمد قسیم جنگل قوماندان امنیه کندز دیروز "جمعه" در صحبت با آزادی گفت، جنگجویان طالبان توانسته اند در مسیر ولسوالی خان آباد چند پوسته را تصرف کنند.

وی تائید کرد که تعدادی از نیروهای افغان که در یک پوسته تجمع کرده، در محاصره طالبان قرار دارند.

قبل از این، از محاصر یک گروه هشتاد نفر نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی خان آباد کندز خبر داده شده بود.

فیاض یکی از این عساکر محاصره شده در خان آباد دیروز در تماس تلیفونی با خبرنگار رادیو آزادی گفت، امکان دارد که آنها هر لحظه از سوی طالبان اسیر شوند.

وی در مورد گفت:

" پوسته‌های آن طرف تا شهر خان آباد مکمل سقوط کرده‌است، در این جا فعلاً تنها پوسته ما مانده که نیروهای افغان در حال جنگ اند."

این عسکر افغان می‌گوید، از سه روز به این سو، در محاصره طالبان قرار دارند و مواد غذایی نداشته تنها نان خشک و آب می‌خورند:

" مواد غذایی نداریم، دو روز می‌شود که نان قاق می‌خوریم، از این بعد مهمات هم نیست شاید کسی ما زنده و کسی ما مرده به دست دشمن بی‌افتیم."

اما قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز در ادامه صحبت خود به رادیو آزادی گفت، آنها تدابیر امنیتی را در این رابطه اتخاذ کرده تا آن زمانی که عملیات را برای نجات جان آنها راه اندازی می‌کنند، به مشکلات‌ شان از طریق هوا رسیدگی خواهند کرد.

در این حال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان شام دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت، نیروهای هوایی افغان توانایی اکمالات قوای افغان را در هر جا دارند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

" ما کوشش به این داریم که تمام این‌ها را در وقت معیین اش از نگاه سلاح، مهمات و اعاشه اکمالات بکنیم و قوای هوایی افغانستان فعلاً توانایی این را دارد که همه پوسته‌های ما را در هر جا اکمالات بکند."

شهر کندز سال گذشته مدت برای کوتاه به دست طالبان سقوط کرد.

XS
SM
MD
LG