لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۵

مراد: تا عید قربان ساحات نا امن کندز از طالبان پاکسازی می‌شود


مسوولان بلند رتبه نظامی در ولایت کندز، از راه اندازی عملیات نظامی برضد طالبان مسلح خبر می‌دهند و هم‌چنان جنگ این ولایت را یک جنگ پی‌چیده می‌خوانند.

این مسئولان می‌گویند که از روز گذشته به این‌سو عملیات تحت نام تندر ۱۴ را با حمایه هوایی نیروهای افغان در سطح این ولایت راه اندازی کرده اند، که در نتیجه آن در ولسوالی‌های خان آباد، علی آباد و امام صاحب ۴۳ تن از طالبان مسلح کشته و ۱۵ تن دیگر شان زخمی شده‎اند

این مسئولان نظامی می‌گویند که در میان کشته شدگان سه تن از افراد کلیدی طالبان نیز شامل هستند.

براساس گفته‌های آنان که عملیات نظامی هنوز هم در ساحاتی مختلف کندز جریان دارد.

مراد: در سطح ولایت کندز برضد مخالفان مسلح حکومت عملیات نیروهای مشترک افغان به شدت جریان دارد.
مراد: در سطح ولایت کندز برضد مخالفان مسلح حکومت عملیات نیروهای مشترک افغان به شدت جریان دارد.

سترجنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که در سطح ولایت کندز برضد مخالفان مسلح حکومت عملیات نیروهای مشترک افغان به شدت جریان دارد.

آقای مراد در خصوص این عملیات چنین گفت:

"بعد از این ما در کندز طالبان مرده را خواهد داشتیم و طالبان مریض و بی‌مار را در کندز خواهد داشتیم و من به مردم کندز اطمینان می‌دهم که تمامی افراد برجسته و کلیدی طالبان در این ولایت باقی نخواهد ماند."

این جنرال نظامی به مردم کندز اطمینان می‌دهد که تا فرارسیدن عید قربان ساحات نا امن این ولایت را از وجود طالبان مسلح پاکسازی خواهد کرد.

با این همه دگرجنرال شیرعزیز کامه وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین زر در زون شمال‌شرق کشور، جنگ کنونی کندز را یک جنگ پی‌چیده می‌خواند.

کامه وال: جنگ کندز یک جنگ ساده‌ نیست.
کامه وال: جنگ کندز یک جنگ ساده‌ نیست.

آقای کامه‌وال تاکید می‌ورزد که به زودی ساحات از دست رفته کندز را از چنگ طالبان مسلح آزاد می‌نماید:

"جنگ کندز یک جنگ ساده‌ نیست قسمی‌که برخی مردم می‌گویند که چرا کندز تصفیه نمی‌شود ما نمی‌توانیم کهدر یکی دو روز این ولایت کلان را تصفیه و پاکسازی نمایم شما می‌بیند که دشمنان مردم افغانستان در تمامی ساحاتی یک آتشی را در داده‎اند، اما ما آنان را نیست و نابود می‌کنیم."

این مسئولان نظامی کشور می‌گویند که در این عملیات دو تن از نیروهای دولتی کشته و چهارتن دیگر شان زخمی شده‎اند.

این در حالیست که وزیر دفاع افغانستان جهت برسی اوضاع امنیتی کندر دیروز وارد این ولایت شده بود.

باید یاد آور شد، که این عملیات نظامی نیروهای مشترک افغان در حالی بر ضد مخالفان مسلح حکومت در این ولایت راه اندازی می‌شود، که از چند روز به این ‌سو طالبان مسلح در ولسوالی‌های خان آباد، امام صاحب، علی آباد و در حومه‌های شهر کندز به حملات تهاجمی شان سرعت بخشیده‎اند.

اما طالبان مسلح تا اکنون در مورد این ادعای مسئولان نظامی چیزی نگفته‎اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG