لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۱

ویسا: حمله بر پوهنتون امریکایی در پاکستان تنظیم شده بود


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره های خود به ادامه اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی و حمله اخیر بر پوهنتون امریکایی افغانستان در شهر کابل پرداخته اند.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست سرمقاله اش را زیر عنوان فیصله اختلافی نوشته است.

سرمقاله نویس گفته است که در پانزده سال گذشته یکی از مشکلات عمده فیصله های اختلافی بوده که برخی حلقات از آن استفاده ابزاری کرده‌اند.

سرمقاله نویس می‌گوید که مقامات حکومتی هرگز در پی آن نبوده اند که چرا برخی افراد و حلقات با تصامیم حکومت مخالفت می‌کنند.

به باور سرمقاله نویس فیصله ها در حکومت با در نظرداشت اکثریت آرا صورت می‌گیرد و پس از آن کسی با آن مخالفت نمی‌کند اما نویسنده می‌گوید که در افغانستان چنین نیست.

سرمقاله نویس نوشته است که پس تصمیم گیری در حکومت نباید از سوی افراد و حلقات برای مردم ذهنیت منفی داده شود.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست اش با کلمات درشت نوشته است که اسناد نشان می‌دهد که حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در پاکستان تنظیم شده بود.

در مطلب آمده است که پاکستان باید علیه گروه های تروریستی که در آن کشور حضور دارند اقدام کند و دلایل که از سوی این کشور همواره مطرح می‌گردد نمی‌تواند پاکستان را در این زمینه برائت بدهد.

در ادامه مطلب به نقل از کارشناسان افغان گفته شده که حکومت افغانستان در مورد مشکلات موجود باید به جای پاکستان با امریکا گفتگو کند بخاطریکه به گفته آنان واشنگتن و اسلام آباد همآهنگی خوب دارند.

ویسا در سرمقاله اش پرسیده است که وضعیت کنونی تا چه وقت در افغانستان ادامه خواهد داشت؟

سرمقاله نویس خود پاسخ داده و گفته است که باید بپذیریم که رسیده‌گی به این چالش ها به وقت بیشتر نیاز دارد.

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت در مطلبی نوشته است که خواست مقامات افغان از پاکستان مبنی بر اقدام جدی این کشور علیه گروه های تروریستی یک اشتباه است.

در مطلب گفته شده که حکومت افغانستان در این زمینه باید به جامعه جهانی مراجعه کند و تلاش نماید تا فشارهای کشورهای تأثیر گذار منطقه نیز بر پاکستان افزایش یابد.

سرنوشت در سر مقاله اش گفته است که حکومت افغانستان باید به متحدین بین المللی اش واضح سازد که یا در کنار افغانستان بایستند و یا هم از مخالفان مسلح دولت حمایت کنند.

به باور سرمقاله نویس اگر چنین نشود جنگ و وحشت در افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG