لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۳

کابل پست: "هیچ کس درجنگ برنده نخواهد شد"


روزنامه‎های چاپ امروز کابل مطالب و موضوعات شان را در کنار مسایل امنیتی در کشور به موضوعات مختلف دیگر اختصاص داده روی آنان تبصره کرده‎است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت نوشته‎است که نیروهای امنیتی افغان مناطقی را که در ننگرهار بدست آورده بودند دوباره به افراد گروه داعش رها کرده‎اند.

در ادامه مطلب آمده‎است که شنبه شب نیروهای امنیتی از این مناطق عقب نشینی کرده وحالا در منطقه افراد مربوط به گروه داعش جا بجا شده‎اند.

روزنامه می‎نویسد که داعشیان مردم را تهدید به مرگ کرده و اموال شان را نیز به تاراج برده‎اند.

در سرمقاله روزنامه سرنوشت همچنان آمده‎است که حکومت تعهد کرده بود که به اساس توافق قومی یک قوت را از نیروهای چهار صد نفری را در ولسوالی شینوار می‎سازد، اما حکومت بدون داشتن کدام پلان ساحه را ترک کرده‎است.

برخی روزنامه‎های دیگر هم روی موضوعات مختلف دیگر نوشته و در مورد تبصره کرده‎اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نوشته‎است که طالبان با تصرف ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا می‎خواهند یک جبهه دیگر را در سرحد ایجاد کنند.

در مطلب به نقل از مسئولان محلی ولایت پکتیا نوشته شده‎است که پس از تصرف ولسوالی جانی خیل تمرکز طالبان بر ولسوالی‎های سمکنی و پتان است تا این ولسوالی‎ها را نیز بدست بیاورند، هدف مخالفان مسلح این است تا شبکه حقانی را به افغانستان انتقال بدهند.

سرخط

روزنامه سرخط در صفحه اول اش با عنوان درشت نوشته‎است که قیمت مواد اولیه در هلمند پنجاه فیصد بلند شده‎است.

در ادامه مطلب گفته شده‎است که راه‎های مواصلاتی و مرتبط به این ولایت از سه هفته به این طرف بروی مردم مسدود شده‎است.

به اساس معلومات نویسنده ارتباط با بسیاری از ولسوالی‎ها قطع شده و طالبان مسلح فعالیت شبکه‎های تیلفونی را متوقف ساخته و از وضعیت در ولسوالی‎ها کسی آگاهی ندارد.

روزنامه می‎نویسد که مردم در بسیاری از مناطق هلمند ازهفت هفته به این سو در محاصره قرار داشته و اجازه بیرون شدن از خانه و قریه‎های شان را ندارند.

همین روزنامه در سرمقاله خود سوال کرده‎است که آیا واقعاً منافع امریکا در ادامه جنگ نهفته‎است؟

در ادامه سرمقاله گفته شده‎است که سلی ناز امریکا بروی پاکستان جلو مخالفان مسلح را گرفته نمی‎تواند.

کابل پست

روزنامه کابل پست مطلبی را تحت عنوان "هیچ کس درجنگ برنده نخواهد شد" نشرکرده است.

نویسنده به حکومت افغانستان سفارش می‎کند که بجای جنگ بالای صلح و پیشرفت تمرکز کند.

و در اخیر روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته‎است که برای پیشرفت در بخش تجارت بجای پاکستان روی راه‎های بدیل کار شود.

XS
SM
MD
LG