لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۵

امنیت ملی افغانستان خانم آسترالیایی را از چنگ ربایندگان نجات داد


کری ویلسن خانم اختطاف شده آسترالیایی که توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان از چنگ ربایندگان آزاد گردید.
کری ویلسن خانم اختطاف شده آسترالیایی که توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان از چنگ ربایندگان آزاد گردید.

نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در جریان یک عملیات خاص در ننگرهار، یک کارمند خیریۀ آسترالیایی را از چنگ ربایندگان آزاد ساختند.

یک زن آسترالیایی که کارمند یک موسسه خیریه در افغانستان بود و چهار ماه در قید ربایندگان قرار داشت، توسط کارمندان امنیت ملی افغانستان در ولایت ننگرهار نجات یافته و آزاد شد.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه گفته است، خانم کری ویلسن تبعه آسترالیا در جریان یک عملیات خاص نیروهای امنیت ملی آزاد شد و در رابطه با این قضیه چند فرد مظنون گرفتار و تحقیقات از آنها جریان دارد.

بر اساس گزارش آژانس خبری رویترز، جولی بیشوپ وزیر خارجه آسترالیا در یک اعلامیه، آزادی کری ویلسن را تائید کرده گفته است، خانم ویلسن که در ماه اپریل امسال توسط دو فرد مسلح از دفتر کارش در جلال آباد ربوده شده بود، مصون و سالم است.

سخنگوی وزارت خارجه آسترالیا از دادن جزییات بیشتر در مورد آزادی این خانم خودداری کرده ولی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است که کری ویلسن یکشنبه شب در جریان یک عملیات تهاجمی نیروهای خاص افغان آزاد شد و چهار نفر در این رابطه دستگیر گردیدند.

جولی بیشوپ وزیر خارجه آسترالیا
جولی بیشوپ وزیر خارجه آسترالیا

جولی بیشوپ وزیر خارجه آسترالیا از فعالیت مقامات افغان ابراز سپاس نموده گفته است، حمایت و همکاری مقامات افغان آزادی خانم ویلسن را سهل ساخت.

ولی بیشوپ گفته که جزییات بیشتر در مورد نحوه آزادی ویلسن ارایه نخواهد شد.

اختطاف‌ها به هدف اخذ پول از دیر به این سو یک مشکل جدی در افغانستان بوده، افغانها را بیشتر از خارجی‌ها متأثر ساخته است و یک منبع پُر منفعت در آمد برای گروه‌های تندرو اسلامی در چند سال اخیر بوده‌است.

ولی این موضوع که آیا به اختطافگران پول پرداخته شود یا نه موضوع داغ مورد بحث بوده‌است.

وزیر خارجه آسترالیا در ماه اپریل گفته بود، کشورش برای اختطافچیان پول نمی‌پردازد و این بخشی از پالیسی آنها است.

در همین ماه دو استاد پوهنتون امریکایی در کابل نیز اختطاف شدند که یکی آسترالیایی و دومی امریکایست و تا هنوز لادرک اند.

XS
SM
MD
LG