لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۹

انفجار یک موتر بمب گذاری شده در یمن ۵۴ سرباز را کشت


در نتیجه انفجار یک موتر بمب گذاری شده در شهر عدن در جنوب یمن حداقل ۵۴ سرباز تازه استخدام شده طرفدار به حکومت این کشور، کشته شدند.

گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی یا داعش مسئولیت حمله روز دوشنبه در یمن را به عهده گرفته‎است.

مقامات می‎گویند، مهم این است که جنگجویان گروه داعش چه گونه توانسته‎اند، چنین حمله بزرگ را در یمن انجام دهند.

یمن در حال حاضر دچار جنگ داخلی می‎باشد.

شاهدان عینی می‎گویند، حمله در شهر عدن یمن، زمانی رخ داد که شماری از مردان در ساختمانی در نزدیکی دو مکتب و یک مسجد تجمع کرده بودند که لاری پر از مواد منفجره داخل ساختمان شده، در جمع از مردم انفجار داده‎شد.

محمد عثمان یکی از شاهدان عینی گفت، انفجار آنقدر قوی بود که اجساد و پارچه‎های بدن به همه جا پراگنده بود.او این حمله را کشتار دسته جمعی خواند.

مسئول اداره صحت عامه عدن گفت، در این حادثه ۷۰ تن دیگر زخمی برداشتند که در شفاخانه تحت تداوی قرار دارند و وضعیت ۳۰ تن آن‎ها وخیم گزارش شده‎است.

مقامات امنیتی که نخواستند از آن‎ها نام گرفته شود، گفتند:

" شخص انتحار کننده احمد سیف نام داشت."

جنگ داخلی در یمن بین حکومت این کشور و ایتلاف بین المللی به رهبری عربستان سعودی با گروه شورشی حوثی و اردوی وفادار به رئیس جمهور سابق این کشور ادامه دارد.
جنگ داخلی در یمن بین حکومت این کشور و ایتلاف بین المللی به رهبری عربستان سعودی با گروه شورشی حوثی و اردوی وفادار به رئیس جمهور سابق این کشور ادامه دارد.

جنگ داخلی در یمن بین حکومت این کشور و ایتلاف بین المللی به رهبری عربستان سعودی با گروه شورشی حوثی و اردوی وفادار به رئیس جمهور سابق این کشور ادامه دارد و این جنگ داخلی موجب شده تا جنگجویان شبکه القاعده و داعش خود را به جنوب این کشور برسانند.

گروه داکتران بدون سرحد به رسانه‎ها گفت، شفاخانه آن‎ها در عدن شماری کشته شده‎ها را ۵۴ نفر ثبت کرده‎است.

خبرگزاری اعماق مربوط به گروه داعش می‎گوید، این حمله را یکی از جنگجویان این گروه انجام داده که در نتیجه آن حدود ۶۰ سرباز جدیداً استخدام شده ایتلاف کشته شده‎اند.

خبرگزاری اعماق در صفحه انترنتی خود شخص انتحار کننده را قهرمان خوانده‎است.

احمد الفتح یکی از کارمندان مرکز آموزشی نظامی حکومت یمن گفت، تدابیر امنیتی خیلی ضعیف بود و به همین دلیل جنگجویان القاعده و داعش خیلی ساده توانستند تا این عمل را انجام دهند.

سازمان ملل متحد و گروه‎های حقوق تخمین می‎کنند که با آغاز حملات قوای هوایی ایتلاف به رهبری عربستان سعودی به هدف سرکوب شورشیان حوثی و متحدین آن و شدت گرفتن جنگ‎ها در یمن، از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو، حد اقل ۱۰ هزار نفر کشته شده‎اند.

سازمان ملل متحد و گروه‎های حقوق تخمین می‎کنند که با آغاز حملات به هدف سرکوب شورشیان حوثی و متحدین آن، از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ به این سو، حد اقل ۱۰ هزار نفر کشته شده‎اند.
سازمان ملل متحد و گروه‎های حقوق تخمین می‎کنند که با آغاز حملات به هدف سرکوب شورشیان حوثی و متحدین آن، از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ به این سو، حد اقل ۱۰ هزار نفر کشته شده‎اند.

این جنگ‎ها حدود ۳ ملیون نفر دیگر را در داخل یمن بیجا نموده‎اند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش اسوشیتدپرس گفتگوهای صلح یمن به میانجیگیری سازمان ملل متحد در کویت به خاطر عدم پیشرفت، در ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد.

شورشیان حوثی و قوای متحد به رئیس جمهور سابق یمن علی عبدالله بن صالح در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۴ میلادی صعنا پایتخت یمن را تصرف کردند و حکومت این کشور را که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده بود، مجبور به فرار نمودند.

هر چند، قوای ایتلاف به رهبری عربستان سعودی تا حدی توانستند که شورشیان حوثی را به جنوب یمن به عقب نشینی بزنند، اما نتوانست که آن‎ها را به طور کامل از پایتخت صعنا و برخی از قسمت‎های شمال یمن بیرون بکشند.

XS
SM
MD
LG