لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۰

ویسا: پاکستان به جزای اعمال ناروا اش نزدیک شده‌است


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره های خود بیشتر روی منزوی شدن پاکستان در منطقه و تکمیل شدن دو سال حکومت وحدت ملی تمرکز کرده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سر مقاله اش گفته است که پاکستان به جزای اعمال ناروا اش نزدیک شده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید که پاکستان خروج اجباری مهاجرین افغان را شدت بخشیده، دروازه هایش بر روی تجار افغان را بسته است و به حمایت اش از مخالفان مسلح دولت افغانستان همچنان ادامه می‌دهد.

سرمقاله نویس نوشته است که پاکستان با این کارهایش همسایه نزدیک خود افغانستان را مجبور به موضعگیری جدی کرده‌است.

به گفته سرمقاله نویس، قرارداد همکاری های نظامی که میان امریکا و هند به امضا رسید ضرر آن بیشتر به پاکستان می‌رسد و علت آن هم ادامه سیاست‌های نادرست این کشور در منطقه است.

سرخط

روزنامه سرخط در صفحه نخست اش مطلبی را در مورد سفر لوی درستیز قوای مسلح افغانستان به هند به نشر رسانده است.

در مطلب آمده است که قدم شاه شهیم در جریان این سفر روی همکاری هند در مورد آموزش نظامیان افغان تمرکز خواهد کرد و هند هلیکوپتری را نیز به وی خواهد سپرد که قبلاً تعهد کمک آن را با افغانستان کرده بود.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت نیز مطلبی را در مورد حمایت امریکا از کمک‌های نظامی هند با افغانستان به نشر رسانیده‌است.

نویسنده مطلب گفته است که وزرای دفاع امریکا و هند در واشنگتن درباره افغانستان گفتگو کرده بودند و واشنگتن ابراز امیدواری کرده که هند کمک‌های نظامی اش با افغانستان را ادامه دهد.

سرنوشت مطلبی دیگری را زیر عنوان ماه اخیر حکومت وحدت ملی به نشر رسانیده است.

نویسنده مطلب گفته است که مردم بر رهبران حکومت وحدت ملی به علت اختلافات موجود انتقاد دارند و می‌گویند که اگر این اختلافات خاتمه یابد باز هم چالش های جدی موجود خواهد بود.

در مطلب آمده است که مردم از وضعیت کنونی به ستوه آمده اند و خواهان حل مشکلات فعلی از طریق جرگه عنعنوی هستند و هیچکس به نظر نویسنده توان ایجاد موانع در برابر این خواست آنان را ندارد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG